וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצרים יוצאת למבצע נגד תאי אל-קאעדה בסיני"

גורמי רמי דרג בקהיר דיווחו שהמודיעין המצרי ויחידות של חיל הרגלים עומדים לצאת למבצע גדול בחצי האי, כדי לפגוע בתאים המקומיים שמבריחים נשק מלוב לעזה - ופוגעים בצינורות הנפט

ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף (מיל') עמוס גלעד, בא למצרים בתחילת השבוע, ועל פי מקורות מקומיים, דן שם עם פקידים רמי דרג בהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון - ובדגש על המתרחש ברצועת עזה. על פי אותם מקורות, עסק גלעד בסוגיית שחרורו של גלעד שליט, ובמצב הביטחוני בגבול ישראל-מצרים.

אך ברקע בואו של גלעד למצרים, טמונה התפתחות מעניינת. בכירים בקהיר, שהתראיינו ל-CNN, חשפו כי המודיעין המצרי עומד לצאת בקרוב מאוד למבצע רחב היקף נגד תאי אל-קאעדה בחצי האי סיני. המבצע, בשיתוף יחידות של דיוויזיית חיל הרגלים ומשמר הגבול המצרי, ינסה לפגוע בתאים הנתמכים על ידי איימן א-זוואהירי, שמנהיג את הארגון אחרי חיסולו של אוסמה בן-לאדן. קבוצות מקומיות אלה, לפי כמה הערכות, פגעו כמה פעמים בצינור המוביל גז לישראל. המבצע הרחב יתמקד באזור אל-עריש, ברפיח המצרית ולאורך הגבול עם רצועת עזה.

הברחות בגבול ישראל מצרים. איתי לוי
הגבול בין ישראל לסיני פרוץ. בניית הגדר מתעכבת וההברחות קלות/איתי לוי

בתוך כך, אנשי ארגון צבא האיסלם ברצועת עזה, המזוהה עם אל-קאעדה, לקחו אחריות על שיגור הרקטה לעבר קריית גת בשבוע שעבר. הם אמרו כי מדובר ברקטה שהגיעה מלוב, במסגרת מבצעי הברחות שבוצעו לאחרונה. דיווח זה אימת חששות בקהילת המודיעין הישראלית והגביר את הלחץ במערכת הביטחון, לאחר שהתברר כי בגל ההברחות האחרון הועברו דרך המנהרות לרצועה גם נשק מתקדם, וכלי רכב משוריינים. גם אלה הועברו מלוב, שצבאה מתמודד בימים אלה עם המתקוממים נגד משטרו של מועמר קדאפי, וחלקים ממנו אינם נתונים בפיקוח הדוק כל כך.

הגדר מתעכבת, וכמות המסתננים לישראל רק גדלה

גורם ביטחוני בכיר אמר כי בניית גדר הפלדה לאורך ציר פילדלפי הופסקה, ובניית מנהרות ההברחה הפלסטיניות יכולה להימשך ללא איום. למרות תגבור הציר במאות שוטרים מצריים, לדבריו, "לא חל שיפור בשליטה הביטחונית". הוא הוסיף כי "אף חלה עלייה במספר המסתננים הסודנים ממצרים לישראל".

יפתח שפיר, ראש פרויקט המאזן הצבאי במזרח התיכון במכון למחקרי ביטחון לאומי, אמר כי חמאס מקבל את משלוחי הנשק שלו לעזה בתמיכה אירנית מובהקת. לדבריו, מי שצריך להתאמץ להבריח אמצעי לחימה לעזה הם "הארגונים הקטנים, המזוהים עם אל-קאעדה, שהפכו למיעוט נרדף".

שפיר טוען כי אלה משגרים רקטות בתקופה שבה חמאס רוצה לשמור על שקט, ובכך מפרים את האיזון הבסיסי ברצועה. לדבריו, "לא נראה שהארגונים הקטנים יחזיקו בכמויות של אמצעי לחימה כמו שיש לחמאס, אבל כל התפתחות כעת היא מדאיגה". הוא מציין כי הצבא הלובי יגן על מחסני הנשק שלו, מאחר שהנשק נדרש לו להמשך הלחימה נגד נאט"ו והמורדים - כך שעל פי הערכותיו, נכסי צבאו של קדאפי יישארו בלוב בטווח הזמן הקרוב, ולא יוברחו לעזה בהיקף גדול.

שפיר מתייחס גם לאפשרות קיצונית, לפיה הנשק הכימי של צבא סוריה, הנמצא בתהליך התפוררות, יגיע לידי ארגוני טרור. "הנשק הכימי של סוריה הוא תחום חשאי, שזוכה לאבטחה עליונה. אני מתקשה לראות זליגה שלו לידיים זרות. גם אם יתחלף השלטון בסוריה, השלטון הבא יתאמץ לאבטח את הנשק האסטרטגי הזה, כל עוד יוכל".

(עדכון ראשון: 19:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully