וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "התנצלות ישראל על הרג החיילים אינה מספקת"

לאחר שירושלים התנצלה בעל פה על הרג חמישה חיילים מצריים במהלך הסריקות אחר מחבלים לאחר הפיגוע ליד אילת הודיעה קהיר כי זו אינה עומדת בקנה מידה מול הזעם המצרי

הקבינט המצרי הודיע הלילה (ראשון) כי הצהרתה של ישראל בה היא מביעה צער על מות חמשת השוטרים המצריים בגבול בין המדינות אינה מספקת, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. "ההצהרה הישראלית היתה חיובית על פני השטח, אבל לא עמדה בקנה המידה של ממדי התקרית והזעם המצרי שעוררו הפעולות הישראליות", נאמר בסוכנות הידיעות הממשלתית במצרים.

עוד בנושא ההידרדרות ביחסי ישראל-מצרים:
מצרים: "ההודעה על החזרת השגריר מישראל שגויה"
שר הביטחון: "ישראל מצרה על מות השוטרים המצרים"
מצרים: מאות הפגינו מול שגרירות ישראל בקהיר

הפגנה מול שגרירות ישראל במצרים. AP
מפגין מול שגרירות ישראל בקהיר/AP

מנגד, אמש הודיע שר החוץ המצרי, מוחמד עמרו, כי ההודעה שנשלחה לכתבים, שבה נאמר כי מצרים מחזירה את השגריר בישראל, אינה ההודעה הנכונה: "אין החלטה להשיב את השגריר מישראל. ההודעה השנייה שיצאה מטעם הממשלה נשלחה בטעות".

הודעת הקבינט המצרי הגיעה לאחר שבירושלים עשו מאמצים להרגיע את הרוחות בין המדינות על רקע הרג החיילים על ידי חיילי צה"ל במהלך שרשרת הפיגועים שאירעה בגבול הדרומי ביום חמישי האחרון. גורמים דיפלומטיים דיווחו אתמול לכלי התקשורת המצרים כי שגריר ישראל בקהיר לשעבר, שלום כהן, הגיע שלשום למצרים והעביר לבכירי משרד החוץ המצרי התנצלות ישראלית בעל פה על הרג החיילים המצרים ליד הגבול.

בתוך כך, עשרות צעירים מצרים הפגינו זה היום השלישי ברציפות מול בניין השגרירות הישראלית בקהיר, במחאה על הרג החיילים המצרים. המפגינים פוצצו נפצים בסמוך לבניין וקראו לגרש את השגריר הישראלי מקהיר. המפגינים קראו גם: "תנו לנו נשק, תנו לנו אבק שריפה, ונלך להיפטר מהיהודים שרצחו את אחינו לאורך הגבול". כוחות הביטחון המצרים הגבירו ביומיים האחרונים את האבטחה סביב בניין השגרירות בקהיר. הכוחות פרשו, בין היתר, מספר שריוניות ברחוב שבו ממוקם בניין השגרירות וברחובות הסמוכים לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully