וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תפתח מחדש 18 מבין 19 השגרירויות שסגרה

מרבית השגרירויות שסגרה ארה"ב בשבוע האחרון מחשש כי לפעילי אל-קאעדה כוונה מיידית לבצע פיגוע ייפתחו. השגרירות בתימן תיוותר סגורה. אובמה: "עלינו לשמור על ערנות"

ארה"ב תפתח ביום ראשון 18 מבין 19 השגרירויות אותן סגרה בשבוע האחרון לאחר שעלה חשש כי לפעילי אל-קאעדה כוונה מיידית לבצע פיגוע – כך אמרה הלילה (שבת) מחלקת המדינה האמריקנית. עם זאת, שגרירות ארה"ב בצנעא, בירת תימן, תיוותר סגור בשל "חששות מתמשכים".

שגרירויות אמריקניות נסגרו ביום ראשון האחרון באפריקה ובמזרח התיכון, בהן זו הישראלית, בשל איום מפני מתקפת טרור. "אנו נוסיף לבצע הערכות מצב בנוגע לכל השגרירויות שלנו וננקוט באמצעים המתאימים כדי להגן על ביטחון אנשינו, ביטחון אזרחים אמריקנים המטיילים בחו"ל וביטחונם של מבקרים במתקנים שלנו", אמרה ג'ן פסקי, דוברת מחלקת המדינה.

הקונסוליה האמריקנית בעיר לאהור שבפקיסטן, שנסגרה אף היא, לא תשוב עדיין לפעילות. "נבצע הערכות מצב בנוגע לאיומים בצנעא ובלאהור ונחליט בהתאם אם לפתוח מחדש אותן בהתאם למידע שיתקבל", אמרה פסקי. בנוגע להחלטה שלא לפתוח את השגרירות בצנעא ציינה פסקי כי ההחלטה התקבלה בשל "שרשרת של איומים" מצד אל-קאעדה במפרץ הפרסי, אך סירבה להוסיף פרטים. ביום חמישי האחרון מרבית העובדים בשגרירות בצנעא נדרשו לעזוב את תימן.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס אמש לאיומים מצד ארגון הטרור אל-קאעדה."יש להם יכולת לפגוע בשגרירויות, בעסקים, להפר את היציבות במדינות עם ביטחון חלש. וזה בדיוק מה שאנחנו רואים עכשיו", אמר אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן. "אל-קאעדה המאורגנת שתקפה אותנו ב-11.9 התפרקה, היא חלשה ואין לה יכולת תפקוד גבוהה. עדיין יש לה קבוצות מקומיות שיכולות לפגוע, על כן אנו צריכים לחזק את בעלי בריתנו, עלינו לשמור על ערנות ולרדוף טרוריסטים מוכרים בעלי פוטנציאל לבצע פיגועים, אבל זה תהליך מתמשך. אנחנו לא נשמיד לחלוטין את הטרור, אבל כן נוכל להחליש אותו ולחזק את השותפויות שלנו על מנת שלא יציב את האיום הנוראי שראינו ב-11.9".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully