וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוננות בתימן: סוכל פיגוע משולב של אל-קאעדה

צנעא הודיעה שהצליחה לעצור מבצע רחב-היקף במסגרתו עמדו מחבלים להשתלט על ערי נמל ולפוצץ קווי נפט. ארה"ב חיסלה הבוקר עוד שבעה פעילי טרור ושוקלת להרחיב את פעילותה בתימן

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

תימן הודיעה כי הצליחה לסכל פיגוע משולב של אל-קאעדה שהיה אמור לצאת לפועל לפני שלושה ימים, במסגרתו ביקשו מחבלים להשתלט על נמלי נפט מרכזיים בדרום המדינה.

בתוך כך נמשכת הכוננות החסרת-תקדים מחשש לפיגוע נגד מטרות מערביות במדינה. מטוס אמריקני ללא טייס חיסל הבוקר (רביעי) בתימן שבעה פעילים של אל-קאעדה, יממה לאחר ששגרירויות ארה"ב ובריטניה פינו את אנשי הצוות שלהן ואת אזרחיהן מתימן, מחשש לפיגוע קטלני. בראיון טלוויזיוני אמש הצדיק הנשיא ברק אובמה את צעדי הזהירות הנרחבים, ואמר כי האיום גדול וממשי.

חרף הביקורת על מדיניות החיסולים והבטחתו של אובמה לעשותה שקופה יותר, מתברר כי מדובר בתקיפה החמישית שמבצע הסי-אי-איי נגד פעילי ארגון הטרור בשבועיים האחרונים. אתמול חוסלו ארבעה בני אדם שזוהו כקשורים לאל-קאעדה, ובסך הכל חוסלו מאז סוף החודש שעבר 20 בני אדם, רובם פעילים בפלג הארגון בחצי האי ערב (AQAP) ומקצתם בארגון הקצה שלו, אנסאר א-שריעה. החיסול היה במחוז שבווה. עדי ראיה סיפרו כי המל"ט שיגר לפחות שישה טילים לעבר שתי מכוניות שנסעו בפאתי בירת המחוז, העיר עתאק.

מטוס ללא טייס, מל"ט, מדגם ריפר, הפועל בשירותCIA  וצבא בריטניה. AP
מל"ט "פרדטור" המופעל בשירות ה-CIA. היקף החיסולים גבר מאוד/AP

ההתרעה החמורה לפיגוע נגד מטרות מערביות במזרח התיכון, ובפרט בתימן, גרמה לארה"ב לסגור 19 שגרירויות למשך שבוע ולקרוא לפינוי חירום של אזרחיה. בערי תימן הורגשה היום אבטחה כבדה לצד מוסדות ממשלתיים ומחוץ ליעדים מערביים.

בראיון אמש לג'יי לנו, הרגיע נשיא ארה"ב ברק אובמה כי הסיכוי למות במתקפת טרור "עדיין נמוך יותר מהסיכוי למות בתאונת דרכים". עם זאת הוא הגן על הצעד החסר-תקדים להשבית את הפעילות הדיפלומטית בשל ההתרעה הביטחונית, ואמר כי ההחלטה התקבלה בשל איום חמור ביותר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שוטר צבאי מוצב בדרך הראשית המובילה אל צנעא, בירת תימן. אוגוסט 2013. רויטרס
שוטר צבאי סורק מכונית בכביש הגישה לצענא, הבוקר/רויטרס

במקביל, נודע לרשת בי-בי-סי כי ארה"ב שוקלת לצאת למבצע חריג נגד פעילי הטרור בתימן, שיכלול הנחתה של כוחות קומנדו במדינה. לפי הדיווח, הפנגטון שוקל לבקש ממפקדת הכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית (JSOC) להכין תכנית למבצע שכזה.

המזימה שסוכלה: נקמה על חיסול מס' 2 באל-קאעדה

בתוך כך, תימן הודיעה כי הצליחה לסכל מזימה של פעילי אל-קאעדה, שתכננו לפוצץ את צינורי הנפט במדינה ולהשתלט על הנמלים המרכזיים שלה. אם המזימה אכן עמדה להתרחש, הרי שלצד עם הכוונה לפגוע במטרות מערביות, מדובר בקנוניה משולבת, ורחבה בהרבה ממה שנודע עד כה.

ממשלת תימן הודיעה כי פעילי אל-קאעדה תיכננו להשתלט על ערי נמל חשובות במדינה, בהן מוכלא ובוואזיר. "המתקפה הייתה אמורה לשלב פיצוצים בצינורות הגז בעיר באלחאף", מסר דובר הממשלה, רג'א באדי. לדבריו, פעילי אל-קאעדה תכננו להתחפש לחיילים ולהשתלט על הנמלים לפי אות מוסכם.

סוכנות הידיעות אי-פי דיווחה כי המתקפה על הנמלים תוכננה כנקמה על חיסולו של מספר 2 בארגון, סעיד אל-שהירי, מירי מל"ט אמריקני בסוף השנה שעברה. רק לפני חודש אישר הארגון את מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully