וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בנאום לצבא: "ראשי אל-קאעדה קיבלו בראש"

נשיא ארה"ב דיבר באוזני 3,000 חיילים והצהיר כי ארגון הטרור ספג מהלומה קשה ברחבי העולם, אך אמר שאין לזלזל באיומיו האחרונים. ה-CIA חיסל הבוקר עוד 6 פעילים של אל-קאעדה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אומר כי בכירי אל-קאעדה ספגו מהלומה קשה וניצבים כשגבם אל הקיר. אך הוא גם הבהיר כי יש להתייחס במלוא הרצינות אל האיומים של ארגון הטרור, שגרמו לכוננות עליונה ברחבי המזרח התיכון ובפרט בתימן.

אובמה בא אמש (רביעי) למחנה פנלדטון בקליפורניה ודיבר באוזני ול 3,000 נחתים. "בזכותם, אל-קאעדה קיבל בראש", אמר הנשיא בנאום שנשא ברוח קרב מרוממת. "מעוזי אל-קאעדה באפגניסטן ובפקיסטן נמצאים בדרך לתבוסה, וכל זה בזכותם".

לדבריו, אין לפרש את תום המלחמה באפגניסטן כקץ האיומים על האומרה האמריקנית. "רק בימים האחרונים קיבלנו תזכורת נוספת לכך", אמר, בהתייחסו לפלג הקיצוני של אל-קאעדה בחצי האי ערב (AQAP).

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נואם באוזניי חיילים במחנה פנלדטון, קליפורניה. 7 באוגוסט 2013. GettyImages
הנשיא אובמה בנאום בקליפורניה, אמש/GettyImages

בתימן חוסלו הבוקר שישה מחבלים שזוהו כפעילי אל-קאעדה, אחרי שאתמול חוסלו שבעה נוספים. מטוס בלא-טייס ששיגר ה-CIA ירו לעברם במחוז מארב שבדרום-מזרח המדינה. מדובר בתקיפה השישית המבוצעת מהאוויר באזור בתקופה של כשבועיים, ומניין ההרוגים הגיע לכשלושים.

עדי ראייה לחיסול אמרו כי המל"ט האמריקני שיגר טילים לעבר שתי מכוניות שבהן נסעו הפעילים. לדבריהם, מל"טים נוספים חגו באזור אחרי שהמכוניות עלו באש, כדי לוודא שכל הנוסעים נהרגו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מטוס ללא טייס, מל"ט, מדגם ריפר, הפועל בשירותCIA  וצבא בריטניה. AP
החיסולים בתימן גוברים מיום ליום מחשש לפיגוע שיתרחש בסוף השבוע/AP

אמש הודיעה תימן כי הצליחה לסכל פיגוע משולב של אל-קאעדה, שהיה אמור לצאת לפועל ביום ראשון, במסגרתו תכננו מחבלים להשתלט על נמלי הנפט המרכזיים בדרום המדינה. לפיגוע זה אין קשר להתרעה האמריקנית, והוא נועד לנקום על חיסולו של בכיר באל-קאעדה. דובר הממשלה נסוג היום במידת-מה מהדברים שאמר בנושא רק אמש, בטענה ש"ממילא אל-קאעדה לא מסוגל לפיגוע בקנה מידע שכזה".

שיחת ועידה בין 20 מנהיגי אל-קאעדה - יורטה או לא?

בתוך כך, סיפק המגזין המקוון "דיילי ביסט" פרטים נרחבים על המקור להתרעה החמורה שהובילה לסגירת 19 שגרירויות אמריקניות ברחבי העולם. לדברי המגזין, השיחה שיורטה בשבוע שעבר בין מנהיג אל-קאעדה, איימן א-זוואהירי, ראש הארגון בחצי האי ערב נאסר אל-ווהישי, הייתה למעשה שיחת ועידה של כל ראשי ארגון ברחבי העולם. "זה היה כמו מפגש של "לגיון האבדון", אמר קצין מודיעין אמריקני בשיחה עם ה"דיילי ביסט", בהתכוונו לקואליציה של נבלים מתכנית מצוירת ידועה.

על פי הדיווח, שמובא מפי על מידע מפי שלושה גורמים אמריקנים, יותר מעשרים ממפקדים מקומיים. בעקבות הזדמנות יוצאת דופן להיחשף לתוכן השיחה, פורסמה ההתרעה החמורה. עוד דווח כי בכירי אל-קאעדה האמינו שהשיחה הייתה מאובטחת, אך הביון האמריקני הצליח ליירט אותה.

ואולם, מומחים הטילו ספק באמינות הדיווח. אנליסטים ששוחחו עם סוכנות הידיעות אי-פי, ואחרים שדיברו עם העיתון לוס אנג'לס טיימס, אמרו כי הדיווח על "שיחת ה-20" מוגזם. לדבריהם, נראה שהפרסום נועד להאדיר את יכולותיה של הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) שספגה ביקורת קשה ביותר אחרי ההדלפות שמקורן באדוארד סנודן. לפי טענה אחרת, מדובר בפרסום שרק חלקו נכון, ושעיקרו נועד להטעייה ולהסחת דעת, ולהגנה על מקורות אנוש (יומינט) של ה-CIA הפועלים בתימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully