וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט האירנים בבנגקוק: הכחישו מעורבותם בפיגוע

סעיד מוראדי ומוחמד חזאי, שנעצרו לפני עשרה חודשים בחשד שהשתייכו להתארגנות טרור שכוונה נגד מטרות ישראליות, טענו שהופתעו לגלות את חומרי הנפץ שהוחבאו בארון בביתם

שני אזרחים אירנים שנעצרו לפני כעשרה חודשים לאחר הפיצוץ ברחוב בבנגקוק, החשודים שהשתייכו להתארגנות טרור שכוונה נגד מטרות ישראליות, הופיעו היום (שישי) בבית המשפט בתאילנד והכחישו את האישומים נגדם. בפיצוץ נקטעו רגלי אחד מחברי החוליה, סעיד מוראדי, לאחר שרץ לרחוב עם חומרי הנפץ שניסה להשליך לעבר קציני משטרה. באותו היום נעצר גם מוחמד חזאי בשדה התעופה הבינלאומי סווארנבומי, בעת שניסה להימלט מהמדינה.

השניים טענו היום בבית המשפט כי הם חפים מפשע וכי הופתעו לגלות את חומרי הנפץ שהוחבאו בארון בביתם בבנגקוק. עורך דינם אמר כי השניים יעידו כי לא היה להם מושג שפצצות הוטמנו בביתם וכי הם ניסו לחפש מחסה לאחר שמצאו אותן.

כותרות אחרונות בפרשה:
הטרור בבנגקוק: אירני יוסגר ממלזיה לתאילנד
חקירת הפיגועים בחו"ל: "מזימה אירנית נגד ישראל"
הקשר נחשף: "החשודים מדלהי ובנגקוק קבעו במלזיה"

זירת הפיצוץ בתאילנד. רויטרס
טענו כי הופתעו לגלות את חומרי הנפץ בבית. זירת הפיצוץ בתאילנד/רויטרס

מהחקירה הבינלאומית התברר כי החוליה הייתה חלק מהתארגנות טרור אירנית נרחבת. יעדיה של ההתארגנות היו דיפלומטים ונציגויות של ישראל, והיא הוציאה לפועל גם את הפיגועים הכושלים בניו דלהי בירת הודו ובטביליסי בירת גאורגיה, יום לפני הפיצוץ בבנגקוק, וייתכן שפעלה גם באזרבייג'ן.

לפי דיווח שעלה ב"גארדיאן", מבחינת הראיות שנאספו על ידי גורמי החקירה בשלוש המדינות, מצטיירת תמונת מצב לפיה מאחורי הפיגועים עמדה רשת טרור מאורגנת היטב, שפעלה במשך כעשרה חודשים וכללה לפחות 12 אירנים, שלפחות עשרה מהם זוהו בוודאות. החקירה חשפה, בין היתר, העברות כספים לחברי ההתארגנות, שהובילו לגורמים רשמיים באירן.

עוד חשפה החקירה את נתיבי הנסיעה השונים של חברי ההתארגנות, דירות ששכרו, אמצעי תחבורה בהם השתמשו ועוזרים מקומיים שאת שירותיהם שכרו. "השאלה היא לא האם מדובר בהתארגנות אירנית", אמר אחד הגורמים שצוטטו בכתבה, "אלא מי באירן עומד מאחוריה". אפשרות אחת, לפי הכתבה, היא שאירן נעזרה בשירותיו של "קבלן משנה" - ככל הנראה ארגון חיזבאללה, שהפיגועים יצאו לפועל סמוך ליום השנה הרביעי לחיסול אחראי המבצעים שלו, עימאד מורנייה, שבארגון מייחסים לישראל.

הפיצוצים בבנגקוק: החשוד השלישי נמלט למלזיה. רויטרס
שלושת החשודים שהשתייכו לחוליית מחבלים שתכננה לפעול נגד נציגויות ישראליות/רויטרס

לצד מוראדי וחזאי, כללה ההתארגנות האירניות עוד מספר חברים: מסעוד סדאקת-זאדה, שנעצר בשדה התעופה הבינלאומי בקואלה לומפור ב-15 בפברואר, יום לאחר הפיצוץ; אישה בשם לילה רוחאני, שכנראה עסקה בשכירת הדירות עבור החוליה ונמלטה בחזרה לאירן; "מהנדס" בשם נורוזי שייאן עלי אכבר, שטיפל כנראה בחומרי הנפץ ונעלם; ואדם בשם מדאני סייד מחרדד, שנעצר בבנגקוק בחשד שאסף מידע על שגרירות ישראל עבור החוליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully