וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרבייג'ן: "22 תכננו פיגוע נגד שגרירות ישראל"

על רקע הדיווחים על חשיפת התארגנות טרור של משמרות המהפכה האירניים במדינה, עדכנו הרשויות על מעצר מתכנני פיגוע בשגרירויות ישראל וארה"ב. "החשודים עברו אימונים באירן"

על רקע ההתרעות החמות בטורקיה - התפתחויות בשכנתה המזרחית. הרשויות באזרבייג'ן עצרו 22 בני אדם בחשד שתכננו פיגועים נגד שגרירויות ישראל וארצות הברית במדינה, ופעלו בשליחותה של אירן השכנה. כך הודיע היום (רביעי) משרד הביטחון הלאומי של המדינה הנמצאת בגבול אירופה-אסיה, בין הים השחור לים הכספי. לפי ההודעה, העצורים חשודים כי "שיתפו פעולה עם ה'ספאה'" - כינוי למשמרות המהפכה האירניים, ובריגול למען אירן. בתקשורת האזרית פורסמה רשימה של 22 העצורים, רובם בעלי שמות אזריים.

מפת אזרבייג'ן. AP
מפת אזרבייג'ן/AP

על פי הדיווח היום באתר החדשות ברוסית "ניוז אזרבייג'ן", ניאזי קרימוב - ככל הנראה ראש ההתארגנות - גויס על ידי משמרות המהפכה האירניים כבר בשנת 1999, בעת שביקר בטהרן. הוא התבקש על ידי נציג משמרות המהפכה, אקפר פקרבש, לאתר בני אדם נוספים שיקחו חלק בביצוע פיגועים נגד המשלחות הדיפלומטיות של ארה"ב, ישראל ומדינות נוספות. בדיווח נאמר כי האנשים שגויסו על ידי קרימוב עברו אימונים מיוחדים בבסיסים צבאיים באירן.

"טיפלו בחומרי נפץ ובכלי נשק"

לא ברור אם יש קשר בין מעצר החשודים לבין דיווח מלפני כחודש, אז הודיעה אזרבייג'ן כי עצרה חוליית טרור "הקשורה לאירן וחיזבאללה", שתכננה לפגוע ב"מטרות זרות" במדינה, אולם אז לא נמסרו פרטים לגבי המטרות המיועדות. לפי הדיווחים אז, העצורים היו כ-20 בני אדם, רובם תושבי הכפר נרדרן שבאזור הבירה באקו, "שפעלו בקבוצה מאורגנת וטיפלו בחומרי נפץ ובכלי נשק במטרה לבצע מתקפות טרור נגד אזרחים זרים". עוד נמסר כי הקבוצה הוקמה על ידי אדם בשם חמיד, פעיל במשמרות המהפכה, ועל ידי חאג'י עבאס - מפקד אגף המודיעין של חיזבאללה. לפי הדיווחים, בין העצורים היה גם הכתב של סוכנות הידיעות האירנית FARS בבאקו.

כחודש לפני כן דווח על סיכול פיגוע נוסף באזרבייג'ן, עם מעצר שלושה אזרחים אזרים, בחשד שתכננו להתנקש בשגריר הישראלי במדינה, מיכאל לוטם, ולהוציא לפועל פיגוע נגד שליחי חב"ד במדינה.

הדיווחים מאזרבייג'ן מגיעים על רקע פעילות טרור מוגברת נגד ישראלים, ובמיוחד נגד שגרירויות ישראל, במוקדים נוספים בעולם: הפיגועים נגד שגרירויות ישראל בניו דלהי בירת הודו ובטביליסי בירת גאורגיה, והתארגנות הטרור הכושלת שהתכוונה לפגוע בשגרירות ישראל בבנגקוק בירת תאילנד. על לפי כל העדויות וההערכות, מאחורי שלוש ההתארגנויות הללו עמדו גורמים אירניים, ככל הנראה "כוח אל-קודס" של משמרות המהפכה, בראשותו של קאסם סולימאני. במקביל, מתרבות ההתרעות מפני תכנוני פיגועים נגד ישראלים בטורקיה, גם כן בהובלת אירן.

איך הפכה אזרבייג'ן לשותפה למלחמה החשאית באירן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully