וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: "טורקיה מעלימה עין מהתרעות על פיגוע"

14.3.2012 / 14:45

בעוד עומדת התרעת מסע לטורקיה, אומר גורם ביטחוני כי המדינה הפכה לקרקע פורייה לביצוע פיגועים על ידי אירן וחיזבאללה. לצד זאת, הישראלים לא מתרגשים: "גם בבאר שבע מסוכן"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

על רקע אזהרת המסע החריגה לטורקיה שפרסם אמש המטה ללוחמה בטרור, אמר היום (רביעי) גורם ביטחוני בכיר כי "הטורקים מעלימים עין" וכי המדינה "הפכה לקרקע פורייה לביצוע פיגועים על ידי חיזבאללה ואירן". לצד זאת, הביעו במערכת הביטחון דאגה מכך שלאור הקשר הביטחוני ההולך ומדרדר עם משרד ההגנה הטורקי, שיש טוענים שנמצא תחת נתק כמעט מוחלט, קשה מאוד לסכל הפיגועים הללו. "בעבר קיימנו קשרים הדוקים עם הממסד היום אין על מה לדבר", אמר בהקשר זה גורם ביטחוני בשיחה עם וואלה! חדשות.

זירת פיגוע ליד מטה מפלגת השלטון של טורקיה, איסטנבול, 1 במרץ 2012. רויטרס
זירת פיגוע באיסטנבול לפני כעשרה ימים/רויטרס

בהודעה שפרסם אתמול המטה ללוחמה בטרור, הוא קורא לישראלים להימנע מביקור בטורקיה משום שישנה כוונה של גורמי טרור לבצע פיגועים נגד יעדים ישראליים ויהודים במדינה. יחד עם זאת, לא נמסר בהודעה מה הסיבה לאזהרה הפתאומית, ולא נמסר איזה מידע הוביל להתרעה. לדברי גורם ביטחוני בכיר התיירות לטורקיה הצטמצמה משמעותית בעקבות הקריאות הקיצוניות של ראש הממשלה הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן, ועל כן אזהרת המסע של המטה ללוט"ר מכוונת בעיקר לאנשי עסקים ישראלים שמבקרים בתדירות גבוהה באזור.

"אנחנו מצפים מאנשי עסקים לשנות את השגרה שלהם אם הם נמצאים בטורקיה", אמר גורם ביטחוני בכיר והסביר באלו אמצעי זהירות צריך לנקוט מי שבוחר כן לנסוע לאזור. "מאלו שנמצאים זמן ממושך על אדמת טורקיה מצופה לקחת איתם לחצן מצוקה שנראה כמו שעון ומאפשר באמצעות חברה ביטחונית לעדכן בכל רגע נתון היכן הם נמצאים. בעת רגע קריטי הם מעדכנים את המוקד בלחיצת כפתור ואז החברה יודעת לדווח על המקרה למשטרה המקומית", אמר.

כמו כן, אמרו גורמים במערכת הביטחון כי ישנו מידע מודיעיני שמגיע בעיקר מחו"ל, על כוונות ארגון "כוח אל קודס" של משמרות המהפכה האירניים ושל חיזבאללה לנקום את חיסולו של עימאד מורנייה ושל מהנדסי פרויקט הגרעין האירני. בקיץ שעבר דווח כי פיגוע באיסטנבול היה פעולת מסווה של חיזבאללה לחיסול הקונסול הישראלי, משה קמחי. עם זאת, בשבוע שעבר, דיווחה רשת NTV הרוסית כי המוסד התריע בפני נציגויות דיפלומטיות של ישראל בטורקיה, כי הן עלולות להוות יעד לפיגוע.

הישראלים עדיין נוסעים לטורקיה: "נקווה לטוב"

אמנם ההתרעות שפורסמו אמש היו חריגות בחריפותן ופירטו כוונה מידית לביצוע פיגוע, אך כפי הנראה, רוב הישראלים מסרבים להתרגש וכבר הבוקר המריאו רבים מנמל התעופה בן גוריון לטורקיה. פאינה, שיצאה לנפוש בטורקיה, אמרה כי היא "מאמינה באלוהים, ובטוחה שהכל יהיה בסדר". ציון, נוסע נוסף, ציין כי מתפרסמות לא מעט אזהרות מסע "אבל נקווה לטוב".

ואילו הנוסע דורי ערך השוואה בין המצב בארץ לזה בטורקיה ואמר כי "שלשום לא יכולתי לנסוע מחיפה לאשדוד, והיום אני לא יכול לנסוע לאיסטנבול" וציין כי "לוקחים סיכון גם בבאר שבע". הוא אף הפנה אצבע מאשימה ואמר: "מי שאחראי זה ראש הממשלה". מנגד, הגיעו הבוקר לנתב"ג גם נוסעים שכן הביעו מידת דאגה מאזהרת המסע. למשל, בני זוג שהיו צריכים לעלות על טיסה לטורקיה התלבטו ולבסוף החליטו שלא לעלות עליה. והיו גם הנוסעים שלקחו ברצינות את אזהרת המסע עם נחיתתם: אורנה, למשל, החליטה כן לעלות על הטיסה אך הודתה כי תנקוט במשנה זהירות בטורקיה. "אז לא נלך לבית כנסת", אמרה.

עוד באותו נושא:
פורסמה אזהרה מסע חריגה לטורקיה: חשש מפיגוע מיידי
"המוסד לטורקיה: אירן מנסה לפגוע בנו בשטחכם"
טורקיה: שוב פיגוע ליד משרדי ארדואן, פצוע קל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully