וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סוכל פיגוע נגד שליחי חב"ד באזרבייג'ן

טל שלו

24.1.2012 / 16:24

כוחות הביטחון במדינה הודיעו שעצרו לאחרונה שלושה אזרחים שפעלו בשליחות המודיעין האירני ותכננו להתנקש ב"דמויות ציבוריות בכירות". לצד זאת דווח כי מדובר במטרות יהודיות

סוכל פיגוע נגד שליחי חב"ד בבירת אזרבייג'ן: כוחות הביטחון המקומיים עצרו בסוף השבוע האחרון שלושה אזרחים אזרים, בחשד שתכננו להתנקש בשליחי חב"ד במדינה ובמנהלי בית ספר יהודי בבירה באקו - כך אישרו גורמים בחב"ד. לפי החשד, השלושה פעלו בשליחות המודיעין האירני ותכננו לפגוע במטרות יהודיות, נקמה על חיסול מדעני גרעין בטהרן בחודשים האחרונים.

בהודעה שפרסם משרד ההגנה בבאקו נמסר כי שלושת החשודים הבריחו כמויות גדולות של תחמושת וחומרי נפץ מאירן לאזרבייג'ן. בין היתר נתפסו ברשותם רובים, משתיקי קול ואמצעים טלסקופיים. על פי הדיווח החשודים איחסנו את אמצעי הלחימה כ-150 ק"מ מבאקו.

ככל הנראה, הפיגוע נועד להתנקש בחייהם של הרב שניאור סגל, שליח חב"ד בבאקו, והרב מתי לואיס, מנהל בית הספר אור אבנר בעיר. הרב סגל אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי לא ידוע לו על ניסיון פיגוע שכזה, אך לפי דיווחים שונים בכלי התקשורת החרדיים, השליחים קיבלו אזהרה מכוחות הביטחון לפיהם ברשות חברי החוליה שנתפסה התגלו תמונות של בתיהם ושל בית הספר היהודי בעיר. כמו כן, דווח כי בסוף השבוע האחרון הסתובבו השליחים עם מאבטחים צמודים ומיעטו לצאת מהבית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באקו היא בירת אזרבייז'ן והעיר הגדולה בה. איור: Google Maps/מערכת וואלה!, צילום מסך

היחסים בין אירן לאזרבייג'ן נחשבים למתוחים, ברקע תמיכתה של טהרן בארמניה בסכסוך טריטוריאלי מול באקו, וברקע קיומו של מיעוט אזרי של 20 מיליון בני אדם בצפון אירן. אזרבייז’ן, ש-70% מאוכלוסייתה הם מוסלמים שיעים, מונהגת על ידי שלטון חילוני לא-דמוקרטי, ומאשימה את אירן בעידוד קבוצות איסלם קיצוני, שמתנגד למשטר החילוני בבאקו. לאחרונה עצרו כוחות הביטחון האזרים מספר קבוצות אסלמיות קיצוניות פרו-אירניות שפעלו מתוך מסגדים ומוסדות חינוך.

אין זה הפיגוע הראשון שמתוכנן נגד יעדים ישראליים בבאקו. בשנת 2008 סוכל ניסיון פיגוע בעיר, אז נעצרו פעילי חיזבאללה שתכננו לפוצץ את בניין השגרירות הישראלית, נקמה על חיסולו של בכיר הארגון, עימאד מורניה. תכניתם לא יצאה לפועל, והם נעצרו ונאסרו, ושוחררו לאחר שנתיים.

התרעות רבות נגד מטרות יהודיות בחו"ל

ניסיון הפיגוע האחרון, שלטענת הרשויות בבאקו סוכל לגמרי, מגיע ברקע שורת התרעות נוספות בשבועות האחרונים נגד מטרות יהודיות וישראליות בעולם, על רקע ציון יום השנה לחיסול מורנייה, שחל ב-12 בפברואר, ואיומים נוספים מצד אירן לעשות פיגועי נקמה בישראל. לפני כשבועיים פרסם המטה ללוחמה בטרור התרעת מסע חמורה למטיילים ישראלים בבנגקוק בירת תאילנד, לאחר שכוחות הביטחון במדינה עצרו אזרח לבנוני, פעיל חיזבאללה, בחשד שתכנן פיגועי טרור בשטחה.

שבוע קודם לכן, פנו גורמים ישראלים לרשויות שונות באירופה בבקשה להגביר את הבדיקות הביטחוניות סביב קבוצות תיירים מישראל בשדות תעופה וביעדים שונים, בדגש על סופיה, בירת בולגריה. לצד זאת התריעה ישראל בפני גורמי ביטחון בבולגריה על חבילות חשודות שנתפסו באוטובוס שבו נסעו ישראלים.

עוד באותו נושא:
אזהרת מסע חמורה: חשש לפיגוע נגד ישראלים בבנגקוק
ניסיונות פיגוע נגד מטרות ישראליות: התרעה באתונה, מטען נמצא בבולגריה
אירנית ניסתה לחדור לשגרירות ישראל באזרבייג'ן

לפנייה לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully