וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר נחשף: "החשודים מדלהי ובנגקוק קבעו במלזיה"

עוד פרטים מתגלים מחקירת משטרת הודו: הפגישה בקואלה-לומפור שהתבטלה, וספר הטלפונים שסיפק את פריצת הדרך. אחד החשודים הודה: "הפיגועים נועדו לנקום את חיסול מדעני הגרעין"

בעוד המשטרה בבירת תאילנד בנגקוק הבהירה זמן קצר לאחר חשיפת התארגנות הטרור האירנית בעיר כי החקירה מעידה על קשר בינה להתארגנות הטרור שהוציא לפועל את הפיגוע נגד רכב שגרירות ישראל בניו דלהי בירת הודו, המשטרה בהודו נמנעה עד כה מהכרזות נחרצות ברוח זו. אולם בשבוע האחרון חל מפנה בעמדה הרשמית, ובשבת האחרונה כבר הודיעה משטרת ניו דלהי בדיון בבית המשפט כי אחד משלושה אירנים המבוקשים בגין הפיגוע, ששמו חוסאן אפשאר, עמד בקשר עם אחד המעורבים בהתארגנות מבנגקוק, מסעוד סדקאת-זאדה, שנמלט מיד לאחר חשיפתה למלזיה, שם נעצר, ובימים אלו מתנהל דיון משפטי בהסגרתו לתאילנד.

היום (שני), כבר נחשפים פרטים נוספים על הקשר, שלא מותירים מקום לספק לגבי הזרוע המכוונת האחת שעמדה מאחורי שתי ההתארגנויות, וגם מאחורי זו שהוציאה לפועל את הפיגוע הכושל נגד רכב השגרירות הישראלית בטביליסי בירת גאורגיה (וככל הנראה גם קשורה להתארגנות הטרור באזרבייג'ן ולהתרעות הפיגוע האחרונות בטורקיה). לפי דיווחים המופיעים היום באתרי חדשות בהודו, המבוססים על מידע שקיבלה המשטרה ההודית מהחקירה שנערכה במלזיה, אפשאר נמלט מהודו מיד לאחר הפיגוע - וטס ישירות למלזיה גם הוא, שם היה אמור לפגוש את חברי החוליה התאילנדית, לאחר שישלימו גם הם את הפיגוע שתכננו נגד השגרירות הישראלית בבנגקוק.

פיצוץ בבנגקוק, פברואר 2012. רויטרס
זירת הפיצוצים הכושלים בבנגקוק שחשפו את ההתארנות האירנית, ב-14 בפברואר/רויטרס

עוד עולה מהפרטים שפורסמו, כי בהגיעו לקואלה לומפור, בירת מלזיה, למד אפשאר משידורי הטלוויזיה על הפיאסקו שבו הסתיימה מזימת הטרור בתאילנד - עם קטיעת רגליו של אחד מחברי ההתארגנות, סעיד מוראדי, בפיצוץ ברחוב, מעצרו של חבר נוסף בחוליה, מוחמד חזאי, בבנגקוק, ומעצרו של סדקאת-זאדה במלזיה - והחליט להמשיך ללא עמיתיו. הוא טס עוד באותו הלילה, בין 14 ל-15 בפברואר, בחזרה לטהרן.

עוד מתברר כעת, כי החקירה שנערכה בתאילנד ובמלזיה היא שהובילה את הרשויות בהודו לפענוח הפיגוע בדלהי: בדיקת ספר הטלפונים של סדקאת-זאדה על ידי הרשויות במלזיה הובילה את החוקרים לפני כשבועיים אל מעצרו של סייד מוחמד אחמד קזמי, עיתונאי הודי שעבר בסוכנות הידיעות "פארס" האירנית - ודרכו זוהו שלושת המבוקשים האירנים הנוספים, ונחשפה ההתארגנות כולה. בניגוד לחזאי העצור בבנגקוק, שבינתיים מכחיש בחקירתו כל קשר לטרור, ולעמיתו מוראדי שכנראה טרם נחקר בגלל מצבו - קזמי דווקא "מזמר" בחקירתו, ומוסר מידע רב ערך.

סייד מוחמד קזמי (פניו מכוסות), הודי החשוד במעורבות בפיגוע נגד רכב שגרירות ישראל בניו דלהי, מובל למעצר, 7 במרץ 2012. רויטרס
"מזמר" ומוסר מידע רב ערך. סייד קזמי לאחר מעצרו בניו דלהי/רויטרס

כבר בשבת האחרונה דיווח מפקד משטרת דלהי לבית המשפט על חקירתו של קזמי, בה הודה בין היתר כי שיתף פעולה עם שלושת חברי ההתארגנות האירנים, ואף כי סייע להם לאסוף מודיעין על יעדי הפיגוע.

היום מוסיף האתר ההודי "Zee News", מפי מקורות המקורבים לחקירה, כי בעדותו במשטרה הודה קזמי גם כי הפיגועים בדלהי, בבנגקוק ובטביליסי תוכננו לצאת לפועל יחד - כנקמה על חיסול מדעני הגרעין האירניים בשנים האחרונות, שטהרן מאשימה את ישראל בעמידה מאחוריהם.

טרור אירני גלובלי - עוד כותרות:
הפיגוע בניו דלהי: צווי מעצר נגד שלושה אירנים
התמונה חושפת: הפצצות בבנגקוק הוסתרו במקלטי רדיו
אזרבייג'ן: "22 תכננו פיגוע נגד שגרירות ישראל"
המטה ללוחמה בטרור: "צפויים נסיונות פיגוע נוספים בעולם"
נתיב הפיגוע: מה סימנו המדבקות המסתוריות בבנגקוק?
צפו: החשודים האירנים בילו עם נערות ליווי בתאילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully