וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקירה חשפה: קשר ישיר בין הפיגועים בהודו ובתאילנד

המפכ"ל בתאילנד, פרופאן דהאמפונג, אמר כי חומרי הנפץ ששימשו בפיגועים היו זהים. "יעד המבצע היה ספציפי - הסגל הדיפלומטי הישראלי". חשד לקשר הדוק לפיגוע בגיאורגיה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

מחקירת משטרת תאילנד את הפיגוע בבירה בנגקוק, עולה קשר ישיר לפיגוע בניו דלהי, בו נפצעה רעייתו של שליח משרד הביטחון להודו - כך עולה מדברים שאמר לפנות בוקר (רביעי (המפקד הכללי של משטרת תאילנד. לדברי המפכ"ל, פרופאן דהאמפונג, שהתראיין לטלוויזיה התאילנדית וסקר את חקירת הפיגוע שהיה סמוך לשגרירות ישראל בבנגקוק, ניתן לומר כי "היעד של המבצע היה ספציפי, וכוון לסגל הדיפלומטי הישראלי".

המפכ"ל דהאמפונג אישר כי סוג הפצצה ששימש לפיגוע בבנגקוק היה זהה לזה ששימש לפיגוע בנציגויות ישראל בהודו. "חומרי הנפץ המאולתרים היו זהים", הבהיר. כמו כן, מסתמן שאותו מטען שימש גם את המחבלים שניסו לפוצץ כלי רכב ישראלי ליד השגרירות בגיאורגיה. כבר אתמול מסר גורם רשמי עלום שם בתאילנד כי שלושת האירנים, שהתגוררו בדירה בה אירע הפיצוץ - בהם אחד שנפצע קשה והשניים שנעצרו - היו "מתנקשים שהתכוונו לרצוח דיפלומטים ישראלים, ובין היתר להתנקש בשגריר עצמו". אולם, זו הפעם הראשונה שבכיר תאילנדי מאשר בגלוי את מטרות התקיפה, גם אם הוא משתמש בביטוי "מתנקשים" בלבד.

הדברים מתלווים להאשמותיה המפורשות של ישראל, לפיהן אירן עומדת מאחורי הפיגועים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אתמול בכנסת כי "אירן היא היצואנית הגדולה ביותר של הטרור בעולם, ופעולות הטרור שלה נחשפות בפני כל". לדבריו, "אירן מערערת את היציבות בעולם, ופוגעת בדיפלומטים חפים מפשע ברחבי העולם". שגריר ישראל בתאילנד, יצחק שוהם, אמר כי טרם התברר לגמרי מה היו יעדי הפצצות, אך כי "ניתן להניח, מתוך ניסיון, שאנחנו היינו המטרה". לדבריו, "על פי מידע שברשותנו, ניתן להניח שאותה רשת טרור עומדת מאחורי שלוש ההתקפות".

פיצוץ בבנגקוק, פברואר 2012. רויטרס
זירת הפיגוע בבנגקוק/רויטרס

במקביל, נמשכת חקירת הפיגוע נגד רכב השגרירות הישראלית בהודו. חוקרים מקומיים אמרו אמש כי נבדקות 115 שיחות טלפון שבוצעו מאזור הפיגוע לאירן, ללבנון ולישראל. לדברי הגורמים, השיחות למדינות אלה בוצעו בשבועיים שלפני הפיגוע, שגרם לפציעתה של הישראלית טל קורן-יהושע. בדיווחים בעיתונות המקומית לא פורט מי ביצע את השיחות ומהיכן הן בוצעו.

הפצועה הישראלית נחושה להשלים את תקופת השירות בהודו

מצבה של קורן-יהושע ממשיך להשתפר והיא צפויה לעבור היום למחלקת ההתאוששות. אחיה, עידו קורן, סיפר כי בדיקת טומוגרפיה ממוחשבת העלתה שעמוד השדרה של אחותו לא נפגע בפיצוץ. "הרופאים אמרו שמצבה בהחלט משביע רצון. היא כבר מזיזה את הרגליים", סיפר. קרובי המשפחה עדיין לא שוחחו עם טל, אבל בעלה סיפר להם כי היא מודעת לגמרי לכל המתרחש סביבה ושומרת על אופטימיות רבה. "היא עקשנית מאוד, כמו אשת הברזל", סיפר האח. "היא מדגישה שיש לה עוד כוח, ושהיא רוצה לסיים את תקופת השירות של המשפחה בהודו". במשפחה מקווים שבימים הקרובים אף ניתן יהיה לקבל אישור רפואי להטיס את טל לישראל, כדי להמשיך לטפל בה בארץ.

לקריאה נוספת
הודו: שיפור במצב הפצועה הישראלית; "רוצה להישאר"
הפיגוע בדלהי: נמצא אופנוע, 5 עוכבו לחקירה
הפיגוע בבנגקוק: חשוד נעצר במלזיה, אשה מבוקשת
דיווח בהודו: סוכני מוסד הגיעו לדלהי לחקור הפיגוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully