וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: אירני השליך פצצות באזור שגרירות ישראל

לפי דיווחים מבנגקוק, האיש זרק פצצה או רימון על מונית ונמלט; כשניסו שוטרים לעוצרו, פוצץ עוד רימון, שגרם לקטיעת רגליו. פיצוץ אירע גם בדירה בה התגורר, 2 שותפיו נמלטו

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ')

אחרי ניו דלהי וטביליסי, ניסיון נוסף לפגוע בשגרירות ישראלית? המשטרה בבירת תאילנד, בנגקוק, דיווחה היום (שלישי) על כמה פיצוצים, ככל הנראה שלושה, שאירעו בסמיכות מקום זה לזה בשכונה הומה בעיר. לפי הדיווחים בכלי התקשורת התאילנדיים, אחד הפיצוצים, כנראה האחרון, אירע ליד בית ספר, וגרם לפציעתו הקשה של אזרח זר, ככל הנראה אירני, שאיבד את שתי רגליו ופונה לבית חולים. באירוע נפצעו גם מספר עוברי אורח.

האירוע התרחש ברובע קלונגטון בעיר, ברחוב סוחומוויט בו נמצאים שגרירות ישראל בתאילנד, מרכז קהילתי יהודי ובית כנסת - אם כי במרחק מספר קילומטרים מהם במורד הרחוב. לא ברור בשלב זה אם יש קשר בין האירוע לסמיכותם של המוסדות הישראליים. באזור ישנן שגרירויות זרות רבות נוספות.

האירוע התרחש בשעה 14:00 לערך לפי השעון המקומי, ליד בית הספר "קאסם פיתאיה". ממשטרת בנגקוק נמסר כי שניים מפיצוצים אירעו ברחוב במרחק של כ-100 מטרים זה מזה, באזור הומה המשמש למגורים ולעסקים. הפיצוץ השלישי אירב בדירה. התנועה באזור נחסמה, בעוד הרשויות התאילנדיות חוקרות את האירוע. לפחות ארבעה עוברי אורח מקומיים נפצעו כתוצאה מהפיצוצים, ופונו לבתי חולים.

לפי הדיווחי, האדם שנפצע היה בעלת חזות מזרח-תיכונית, ולפי כמה מהדיווחים מדובר באירני. דיווחים אחרים גרסו כי מדובר ב"אירני או לבנוני". לבסוף אישרו הרשויות כי נמצאה עליו תעודת זיהוי אירנית עם שמו - סעיד מוראדי - וכי בכליו נמצא כסף אירני. עוד דיווחה המשטרה כי בכיסו נמצאה קבלה מבית מלון בעיר צ'ונבורי, ובירור העלה כי בטפסים שמילא באותו מלון, כתב בסעיף הלאום שהוא "אירני".

טרור עולמי נגד ישראל - עוד כותרות:
"אנו מקווים לראות את טל עומדת שוב על הרגליים"
גורם מודיעין הודי: "עקבות הפיגוע בדלהי מובילים לאירן"
מרידור: הישראלים ניצבים כעת בפני גל טרור חדש

פיצוץ בבנגקוק, פברואר 2012. רויטרס
הפצוע מוטל ברחוב לאחר קטיעת רגליו/רויטרס

מהדיווחים מצטיירת התמונה הבאה של השתלשלות האירועים: בתחילה, ככל הנראה, אירע פיצוץ בדירה באזור בה התגורר הפצוע עם שני שותפים, כנראה גם הם אירנים. בעקבות זאת, נמלטו השלושה מהמקום. שניים הצליחו להימלט, ואחד מהם ניסה לעצור מונית - אולם נהגה סירב לאפשר לו לעלות עליה. בשלב זה השליך פצצה שהייתה בידו, והחל להימלט מהמקום רגלית. לאחר שרץ כ-100 מטרים, ניסו שוטרים לעצור אותו ליד תא טלפון. הוא ניסה להשליך פצצה נוספת, אך היא נשמטה מידו, התפוצצה בסמוך אליו וגרם לפציעתו הקשה. לפי דיווח אתר "בנגקוק פוסט", הוא השליך את הפצצה אך היא פגעה בעץ סמוך, התגלגלה חזרה אליו - ואז התפוצצה.

לפי דיווחים נוספים בתקשורת התאילנדית, מטען חבלה נוסף, רביעי, נמצא באזור, לא ברור בדיוק איפה - ונוטרל על ידי חבלנים. במקביל. מנהלת המשטרה המקומית מרדף בניסיון לאתר את שני השותפים שנמלטו.

"יש באזור מלחמות בין מוסלמים"

נהג המונית שסירב לאסוף את המחבל מסר לתקשורת התאילנדית פרטים נוספים על האירוע. לדבריו, המטען שהשליך המחבל נפל על גבי תא המטען של מכוניתו, התגלגל אל מתחת לרכב והתפוצץ. הנהג, סאנחאי בונסונרן, סיפר כי הוא עצמו עמד מחוץ למונית בעת הפיצוץ ולא נפגע. הוא הזעיק עזרה, והחל לרדוף אחר המחבל שנמלט. לדבריו, האיש ניסה לעצור מספר מוניות כדי להימלט, אך אלה סירבו לאסוף אותו. לאחר מכן, לדבריו, ראה את האיש שולף חפץ מתרמילו ושומט אותו לרצפה, כנראה בלי כוונה. בשלב זה אירע הפיצוץ הנוסף, שממנו נקטעו רגליו של המחבל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוטרים בזירת הפיצוץ ליד שער בית הספר, הבוקר בבנגקוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

"קצין משטרה תאילנדי אמר לנו שהיו שלושה חשודים. שניים מהם ברחו, ואחד התפוצץ ונפגע קשה ברגליו", סיפר לוואלה! חדשות הרב יוסי גולדברג, שליח חב"ד בבנגקוק. "יש גרסה שזה מטען חבלה ויש גרסה שזה רימון". עוד הוסיף כי בידי החשודים נמצאו שלושה כרטיסי טיסה. "האזור הוא אזור שיש בו הרבה מוסלמים", הוסיף. "יש הרבה מלחמות בין המוסלמים לבין עצמם בתאילנד ויש מסגד גדול באזור, אז יכול להיות שזה קשור לזה. מצד שני, השגרירות ובית הכנסת נמצאים במרחק קרוב. השגרירות נמצאת במספר 19 של הרחוב, המרכז הקהילתי הוא ב-22 וזה קרה במספר 71 של אותו רחוב".

בחודש שעבר נחשפה בתאילנד מזימת טרור של חיזבאללה. במרכז הפרשה עמד מעצרו של אזרח שבדי ממוצא לבנוני, שזמם לפי החשד לפוצץ מכוניות ממולכדות בריכוזים יהודיים וישראליים בעיר. במסגרת חקירתו, חשף החשוד מצבור של חומרים להכנת חומרי נפץ. לא ברור בשלב זה אם יש קשר בין הפרשה ההיא לאירועים הנוכחיים, אולם בזמנו נמסר כי ייתכן שבהתארגנות שנחשפה היו חברים נוספים שלא נעצרו עד עתה.

עוד ברקע לאירוע, מתקפת הטרור אתמול על שגרירויות ישראל בהודו ובגאורגיה, וההתרעות האחרונות לפיגועים נגד גורמים ישראליים גם בבולגריה וביוון.

עדכון ראשון: 11:26

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

מפה תאילנד בנגקוק. AP
מפה תאילנד בנגקוק/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully