וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנגקוק: נעצר עוד חשוד אירני, נחשפה מעבדת נפץ

לאחר סדרת הפיצוצים בבירת תאילנד, נעצר אדם שניסה להימלט למלזיה. בחיפוש בבית בו אירע הפיצוץ הראשון, גילתה המשטרה חומר נפץ פלסטי רב עוצמה ומערכות הפעלה מרחוק למטענים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ')

הרשויות בתאילנד ממשיכות בחקירת שרשרת הפיצוצים היום (שלישי) בעיר הבירה בנגקוק, שמאחוריה עמדה ככל הנראה קבוצה של שלושה אזרחים אירנים, ששניים מהם נמלטו והשלישי נפצע קשה ורגליו נקטעו. במסגרת זאת, הודיעו אחר הצהריים הרשויות התאילנדיות כי עצרו חשוד נוסף בקשר לאירוע, גם הוא אירני, בשדה התעופה הבינלאומי סווארנבומי בעיר - משם עמד להמריא למלזיה השכנה.

לא ברור אם העצור הוא אחד משני חברי הקבוצה שנמלטו, אם כי נמסר שהוא נכנס למדינה ב-8 בפברואר - אותו תאריך בו נכנס לתאילנד גם המחבל שנפצע קשות, סעיד מוראדי, דרך העיר פ?ו?קט.

ברק בעקבות הפיצוצים: "אירן - גורם טרור חסר מעצורים"

זירת הפיצוץ בתאילנד. רויטרס
הבית בו התגוררו השלושה, בו נמצאה מעבדת החבלה, שניזוק קשות בפיצוץ שאירע בו/רויטרס

במקביל, עדכנה דוברת הממשלה, תיטימה צ'ייסנג, על הממצאים שגילתה המשטרה בדירה ששכרו שלושת החשודים, בה אירע הפיצוץ הראשוני. לדבריה, החקירה העלתה כי הדירה שימשה לייצור מטעני חבלה, והתגלה בה, בין היתר חומר נפץ מסוג C-4 - חומר נפץ תקני פלסטי רב עוצמה. כמו כן, נמצאו בדירה מערכות הפעלה בשלט רחוק למטענים.

תאילנד ביקשה מאירן פרטים על החשודים

הדוברת אישרה את הפרטים שפורסמו בתקשורת התאילנדית לגבי השתלשלות האירועים היום: לדבריה, בתחילה אירע פיצוץ בדירה, ובעקבות זאת נמלטו ממנה שלושת דייריה. בתחילה נמלטו השניים הראשונים, ולאחר מכן יצא ממנה מוראדי. הוא ניסה לעצור מונית אך נכשל, יידה עליה מטען שהתפוצץ, ולאחר מכן ניסה ליידות מטען נוסף על שוטרים, אך נכשל, והמטען התפוצץ בקרבתו וגרם לפציעתו הקשה.

פיצוץ בבנגקוק, פברואר 2012. רויטרס
הפצוע קטוע הרגליים שרוע בזירת הפיצוץ/רויטרס

הדוברת הוסיפה כי חקירת המשטרה מתמקדת כעת בשאלה אם מדובר בהתארגנות טרור, ואם שלושת דיירי הדירה תכננו פיגועי התאבדות. בין היתר, לדבריה, פנתה תאילנד לאירן בבקשה לברר אם השלושה הופיעו ברשימות של חשודים בטרור.

בתוך כך, גם במערכת הביטחון הישראלית עוסקים בחקירת האירועים בבנגקוק, ומרכזים מאמץ מודיעיני בניסיון למצוא קשר בין שלושת אירועי הטרור האחרונים - בתאילנד, בהודו ובגאורגיה. החשד המרכזי במערכת הביטחון לגבי האירועים בבנגקוק, הוא שמדובר בפעילים מאותה התארגנות טרור שנחשפה בחודש שעבר, ובמסגרתה נעצר לבנוני החשוד בתכנון פיגועי מכונית תופת נגד מטרות ישראליות, ונחשפו חומרים להכנת חומרי נפץ בכמות גדולה. החשד הוא, כי שלושת האירנים הצליחו אז להימלט מהמשטרה התאילנדית, והמשיכו לעסוק בתכנון פיגועים.

בהכנת הידיעה השתתף אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully