וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הפיגועים בחו"ל: "מזימה אירנית נגד ישראל"

ה"גרדיאן" מפרסם את סיכומי חקירת הרשויות בהודו, בגאורגיה ובתאילנד בעקבות הפיגועים נגד הדיפלומטים בפברואר, ומגלה כי מדובר בהתארגנות מסועפת שפעלה במשך לפחות 10 חודשים

חקירה בינלאומית נרחבת שנערכה בחודשים האחרונים, בעקבות שלושת נסיונות הפיגוע בפברואר השנה נגד נציגויות ישראל בבגקוק, בניו דלהי ובטביליסי, העלתה ראיות בהירות וחד משמעיות לכך שמדובר במזימה שמאחוריה עומדת אירן - כך מדווח היום (שני) ה"גרדיאן" הבריטי, בהתבסס על גורמי מודיעין שהיו שותפים לחקירה. העיתון אף מוסיף פרטים על ההתארגנות שפעלה בבירות תאילנד, הודו וגאורגיה, וייתכן שיזמה פיגועים גם באזרבייג'ן. לפני כשלושה שבועות פרסם גם ה"וושינגוטן פוסט" האמריקאי תחקיר נרחב על המזימה האירנית לחסל דיפלומטים ברחבי העולם.

אירן מכחישה מעורבות בפיגוע בניו דלהי. רויטרס
"ההתנהלות האירנית הפכה מאוד לא צפויה". רכבה של טלי קורן-ישוהע עולה באש בניו דלהי, פברואר/רויטרס

עוד הוסיפו גורמי המודיעין, כי מסקנות החקירה ממחישות, על רקע פתיחת סיבוב נוסף של שיחות בין אירן למעצמות, את המחיר האפשרי של כלשון בהגעה לפשרה עם אירן בנושא תוכנית הגרעין שלה - מצב שעלול לדחוף אותה לפעולות נוספות של טרור בינלאומי. "ההתנהלות האירנית הפכה מאוד לא צפויה", צוטט בכתבה גורם מודיעיני. "קשה מאוד למצא את ההיגיון בפעולות כמו אלו בפברואר. ייתכן שהם התכוונו להציג את יכולתם ליצור בעיות ולנקום במקרה שיותקפו".

"ישות ביטחונית אירנית" מאחורי הפיגועים

בעוד שהרשויות בתאילנד ובגאורגיה כבר הפנו אצבע מאשימה כלפי אירן בעקבות הפיגועים, הרי שבהודו - שותפה קרובה של אירן ואחת הצרכניות הגדולות של נפט אירני - נמנעו מהטחת האשמות פומביות כלפיה. עם זאת, ב"גרדיאן" מאשרים כעת כי גם בהודו, הגיעו סוכנויות המודיעין סופית למסקנה כי מאחורי הנחת המטען בניו דלהי, ממנו נפצעה באורח בינוני אשת הדיפלומט טלי קורן-יהושע, עומדת "ישות ביטחונית אירנית" ולא סתם אזרחים אירנים (צווי מעצר הוצאו בזמנו נגד שלושה כאלה, שנמלטו מהמדינה). בין היתר העריכו הגורמים, כי ייתכן שהודו נבחרה כיעד לפיגוע, משום שהאירנים העריכו כי ידידותה עם טהרן תמנע ממנה להעמיק בחקירה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פיצוץ בבנגקוק, פברואר 2012. רויטרס
"קשה מאוד למצא את ההיגיון בפעולות כאלו". זירת הפיצוץ בבנגקוק שבעקבותיו נחשפה החוליה האירנית, פברואר/רויטרס

לפי הכתבה, מבחינת הראיות שנאספו על ידי גורמי החקירה בשלוש המדינות, מצטיירת תמונת מצב לפיה מאחורי הפיגועים עמדה רשת טרור מאורגנת היטב, שפעלה במשך עשרה חודשים לפחות וכללה לפחות 12 אירנים, שלפחות עשרה מהם זוהו בוודאות. החקירה חשפה, בין היתר, העברות כספים לחברי ההתארגנות, שהובילו לגורמים רשמיים באירן.

עוד חשפה החקירה את נתיבי הנסיעה השונים של חברי ההתארגנות, דירות ששכרו, אמצעי תחבורה בהם השתמשו ועוזרים מקומיים שאת שירותיהם שכרו. "השאלה היא לא האם מדובר בהתארגנות אירנית", אמר אחד הגורמים שצוטטו בכתבה, "אלא מי באירן עומד מאחוריה". אפשרות אחת, לפי הכתבה, היא שאירן נעזרה בשירותיו של "קבלן משנה" - ככל הנראה ארגון חיזבאללה, שהפיגועים יצאו לפועל סמוך ליום השנה הרביעי לחיסול אחראי המבצעים שלו, עימאד מורנייה, שבארגון מייחסים לישראל.

כותרות אחרונות בפרשה:
הקשר נחשף: "החשודים מדלהי ובנגקוק קבעו במלזיה"
הפיגוע בניו דלהי: צווי מעצר נגד שלושה אירנים
התמונה חושפת: הפצצות בבנגקוק הוסתרו במקלטי רדיו
מי את, ליילה רוחאני? "המחבלת כבר שבה לאירן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully