וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי את, ליילה רוחאני? "המחבלת כבר שבה לאירן"

בתאילנד נחשפים פרטיה של האשה ששכרה את הבית עבור 3 חברי החוליה שגרמו לפיצוצים בבנגקוק. לדברי מפקד משטרת ההגירה, היא לא תיחקר משום שלתאילנד אין הסכם הסגרה עם אירן

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

כלי תקשורת בתאילנד חשפו היום (חמישי) מעט פרטים נוספים על האשה האירנית החשודה שהייתה החברה הרביעית בחוליה שגרמה לשורת הפיצוצים בבירה בנגקוק שלשום, ולפי החשדות חבריה תכננו להוציא לפועל פיגועים נגד דיפלומטים ישראליים בעיר. בין היתר, פורסם צילום הדרכון של האשה, ועליו השם בו השתמשה: ליילה רוחאני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדרכון של רוחאני/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי המידע שנחשף כבר, רוחאני התגוררה באותה דירה עם שלושת החשודים בבנגקוק במשך מספר שבועות, אך עזבה את המדינה כבר ב-5 בפברואר. תאילנד הוציאה אתמול צו מעצר על שמה, ואף ביקשה את עזרת המשטרה הבינלאומית, אינטרפול, באיתורה.

היום מדווח אתר החדשות התאילנדי "The Nation" כי לדברי משטרת ההגירה במדינה, רוחאני כבר נמצאת בחזרה באירן, בבירה טהרן. המפקד, גנרל וויבון בנגטמאי, הוסיף בהקשר זה כי לתאילנד אין הסכם הסגרה עם אירן. לכן, לדבריו, "לא נוכל לבקש את הסגרתה". עם זאת, לדבריו, העדרה של רוחאני לא תפגע בחקירה בתיק, שכן ככל הידוע, תפקידה היחיד היה לשכור את הבית. לכן, לדבריו, חקירתה אינה נחוצה, שכן לחוקרים יש כבר די ראיות נגד החשודים שנעצרו, בין היתר מצילומי האבטחה ומהממצאים המפלילים כגון חומרי נפץ שנמצאו בבית.

צילומי אבטחה בהם נראים החשודים בגרימת שרשרת הפיצוצים בבירת תאילנד, בנגקוק, פברואר 2012. רויטרס
שלושת חברי החוליה, מתוך צילומי האבטחה, מימין: סעיד מוראדי, מסעוד סדקאת-זאדה ומוחמד חזאי/רויטרס

אחד החשודים "הודה חלקית"

הבית ששכרה רוחאני ברחוב סוחומביט 71 בבירה התאילנדית שימש את שלושת חברי החוליה האירנים - סעיד מוראדי, מסעוד סדקאת-זאדה ומוחמד חזאי - שהקימו בו מעבדת נפץ. לאחר הפיצוץ שאירע בדירה שלשום, נמלטו ממנו השלושה. מוראדי נפצע קשות זמן קצר לאחר מכן מפיצוץ מטען שניסה ליידות על שוטרים שבאו לעוצרו; חזאי נעצר באותו ערב בשדה התעופה, כשניסה להימלט למלזיה; ואילו סדקאת-זאדה נעצר אתמול במלזיה, לאחר שהצליח להימלט אליה.

לדברי מפקד משטרת תאילנד, שמסר מוקדם יותר היום תדרוך מפורט על המקרה, חזאי כבר "הודה חלקית" במיוחס לו. עוד הוסיף כי חומר הנפץ בו השתמשה החוליה "זהה" לזה ששימש גם בפיגוע נגד רכב שגרירות ישראל בניו דלהי בירת הודו, יום קודם לכן.

טרור עולמי - עוד כותרות:
לפני הפיגוע: "במוסד העריכו שהודו בטוחה יחסית"
דיווח: המוסד סיכל ניסיון להתנקש בברק בסינגפור
יהודים בארה"ב תודרכו: "חשש מפני פיגוע אירני"
אחרי הפיגוע: משרד החוץ פרסם אזהרת מסע לתאילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully