וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הפיגוע: "במוסד העריכו שהודו בטוחה יחסית"

עיתון הודי מדווח כי לפני שבוע שוחח ראש המוסד פרדו עם עמיתים הודים, והעריך כי הודו "בטוחה לישראלים יחסית לטורקיה, דרום אמריקה או מזרח אסיה". עוד מעצרים בחקירה בדלהי

בשבוע שעבר, מספר ימים לפני הפיגוע נגד רכב שגרירות ישראל בניו דלהי, עמדו גורמי מודיעין הודיים בקשר עם גורמים "מדרג גבוה" במוסד, בהם גם ראש המוסד, תמיר פרדו - והאחרון העריך כי חרף ההתרעות, הודו היא מקום בטוח יחסית לישראלים, לעומת מקומות אחרים כמו טורקיה, מדינות בדרום אמריקה או במזרח אסיה. כך דיווח היום (חמישי) העיתון ההודי "טיימס אוף אינדיה".

בעיתון, המבסס את הדיווח על מקורות במודיעין ההודי, שיערו כי הערכתו של פרדו מבוססת על כך שלא ידוע עד כה על כל פעילות של ארגוני טרור הנתמכים על ידי אירן בשטח הודו. "הפיגוע כנראה הגיע בהפתעה למוסד", נכתב בעיתון. "הם לא שיערו שתומכי אירן יתקפו בבירת הודו".

פיצוץ מכונית בדלהי, ישראלית נפגעה, פברואר 2012. AP
רכבה של טל יהושע-קורן, שהתפוצץ בפיגוע ביום שני/AP

עוד מדווח העיתון, כי גורמי מודיעין בהודו חוששים כעת כי המתווה של שימוש בפצצות מגנטיות המוצמדות לכלי רכב - שכבר נראה בשנים האחרונות בעירק - הופך בימים אלו לפופולרי במיוחד בקרב ארגוני טרור באסיה. החשש הזה, לפי הדיווח, מבוסס בין היתר על יירוט שיחת טלפון בין טרוריסטים מפקיסטן שדנו בינם לבין עצמם בפצצות כאלו.

בתקשורת ההודית דיווחו הבוקר על מעצרים נוספים במסגרת החקירה, לאחר שאתמול דווח על מעצר חמישה חשודים שזוהו במצלמות אבטחה. לחוקרים, לפי הדיווחים, עדיין אין מידע מוצק לגבי זהותם של המתנקשים עצמם, אולם הם פועלים על פי ההנחה שלפחות אחד מהם הוא אזרח מקומי. עוד דווח בהודו כי החוקרים עובדים בשיתוף פעולה עם החוקרים של אירועי הטרור השבוע בתאילנד ובגאורגיה, כדי להשוות את מאפייניהם. יוזכר כי המשטרה בתאילנד כבר קבעה כי חומר הנפץ בדלהי ובבנגקוק היה זהה.

טרור עולמי - עוד כותרות:
דיווח: המוסד סיכל ניסיון להתנקש בברק בסינגפור
החקירה חשפה: קשר ישיר בין הפיגועים בהודו ובתאילנד
הודו: שיפור במצב הפצועה הישראלית; "רוצה להישאר"
יהודים בארה"ב תודרכו: "חשש מפני פיגוע אירני"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully