וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: אנו מודעים לעריקות מהמשטר ומעודדים אותן

ניר יהב

30.8.2012 / 0:01

בריאיון משודר, הנשיא הסורי אמר שטורקיה מלבה את מלחמת האזרחים בארצו, וזלזל במאמצי האופוזיציה הגולה לצבור השפעה: "העם אינו נשלט מרחוק, מי שמתלבט אם לברוח - שיברח"

צילום: הטלוויזיה הסורית הממלכתית, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא סוריה, בשאר אסד, טוען כי המשטר בדמשק מודע לעריקות של גורמים בכירים מהמדינה, ואף מסייע לאותם גורמים להגיע בשלום ליעדם. בראיון ששודר אמש (רביעי) בתחנת הלווין הסורית א-דוניה, המשמשת שופר של המשטר הסורי, אמר אסד כי לעתים מגיע לידיו מידע מודיעיני מוקדם, המצביע על כוונותיהם של גורמים בכירים לעזוב את סוריה. לדבריו, במקרים מסוימים מתקבלת החלטה שלא למנוע את העריקות, משום "שזה יהיה הדבר הלא-נכון לעשות".

ואולם, בהתייחסו לשורת הבכירים הסורים שכבר ערקו מסוריה, רמז אסד כי אין לצפות שמדינאים או אנשי צבא יוכלו להקים ממשלה גולה, והביע זלזול בגופי האופוזיציה הסוריים, שמושבם העיקרי בטורקיה ובצרפת. לדבריו, "כל אדם שיצא את המולדת סיים עם שאיפות פוליטיות כלשהן. העם הסורי אינו מכבד את מי שבורח, והעם הסורי אינו נשלט ממרחק. אם מישהו מכיר אדם שרוצה לברוח ומתלבט אם לעשות זאת - שיעודד אותו לעשות זאת". אסד אמר כי ארצו נמצאת במערכה קשה, וכי הצבא מנהל קרבות סבוכים מאד מבחינה טכנית, טקטית ואסטרטגית. הוא הודה שכוחות האופוזיציה גורפים ניצחונות גדולים, ואמר כי "כולם רוצים הכרעה תוך ימים או שעות או שבועות - אבל הדבר הזה לא הגיוני".

ראש הממשלה הסורי שערק לירדן: "המשטר בדמשק מתמוטט"

מטוס L-39 של חיל האוויר הסורי משגר רקטות לעבר בתי תושבים בתל רפעת, ליד חלב. אוגוסט 2012. רויטרס
מטוס תקיפה סורי מפציץ בתי תושבים בחלב/רויטרס

אסד התייחס גם לביקורת שנשמעת על דמשק בשל התמיכה החזקה שהיא מקבלת מאירן. "ביקשו מאיתנו שנתרחק מאירן", אמר אסד, "אך התשובה שלנו היא שכל עוד שאירן עומדת לצדנו, איך אנחנו יכולים להתרחק ממנה?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"האם עלינו לחזור אחורנית בשל הבורות של המנהיגים הטורקים?"

בריאיון, אסד האשים את טורקיה באחריות למלחמת האזרחים המתחוללת בארצו. לדבריו, "חלק מהמדינות השכנות עומדות לצדנו, אך כנראה הן לא יכולות להשתלט לגמרי על ההברחות שנעשות אל הטרוריסטים שבשטחנו. חלק מהמדינות אף נוטלות חלק בהברחות הללו", אמר. הוא שלח חצי ביקורת נוקבים אל ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, ושאל: "האם עלינו לחזור אחורנית בשל הבורות של כמה מהמנהיגים הטורקים? או שמא עלינו להתמקד ביחסינו עם העם הטורקי, שעמד לצדנו במשבר הזה נגד כל הסיכויים?".

אמש הודיעה אנקרה כי טורקיה הודיעה כי תפתח ארבעה מחנות כדי לקלוט עד 120 אלף פליטים מסוריה. "עד השבוע הבא, יוכלו המחנות לקלוט ארבעים אלף פליטים", אמר דובר של המרכז לניהול מצבי חירום ואסון בטורקיה. היחסים בין דמשק לטורקיה החריפו מאוד מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה בשנה שעברה, והדרדרו עוד יותר כשסוריה הפילה מטוס פאנטום טורקי שטס באזור הגבול בין שתי המדינות.
(עדכון ראשון:22:42)

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully