וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קצב הבריחה מסוריה גובר, ירדן בסכנת הצפה"

28.8.2012 / 13:30

בסוכנות הפליטים של האו"ם נערכים להושיט סיוע למאות האלפים הממשיכים לזרום ל-4 מדינות, ובראשן טורקיה. גנרל אירני מודה: משמרות המהפכה "מעורבים בכל היבט" במלחמה בסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בעוד מלחמת האזרחים בסוריה ממשיכה להסלים וגובה מאות קורבנות מדי יום, הולך וגובר קצב בריחת הפליטים מהמדינה. לפי נתונים שהציג היום (שלישי) האו"ם, מניין הפליטים הסורים הנמצאים בארבע מדינות סביבה - טורקיה, עירק, ירדן ולבנון - עומד כבר על 214,120, ועוד אלפים ממשיכים להימלט מדי יום.

על פי הנתונים שפרסמה היום בז'נבה דוברת סוכנות הסיוע לפליטים של האו"ם (UNHCR), מליסה פלמינג, מספר הפליטים הכולל עולה על התחזית שפרסמה הסוכנות, שצפתה 185 אלף פליטים סורים השנה. טורקיה ממשיכה להיות המדינה שקולטת את המספר הרב ביותר של פליטים, למעלה מ-80 אלף, ולדברי פלמינג, קצב הגעתם למדינה רק הולך וגובר, ועומד בשבועיים האחרונים על למעלה מ-5,000 ביום. האו"ם נערך להגעה של עד 200 אלף פליטים לתוך שטח טורקיה - שכבר הבהירה בשבוע שעבר כי לא תהיה מסוגלת לקלוט כמות גבולה יותר.

עוד כותרות מסוריה:
הזים השמועות על עריקתו: א-שרע תועד בדמשק
תיעוד: המורדים בסוריה מפילים מסוק בשמי דמשק
היום העקוב מדם ביותר בסוריה: "440 הרוגים בשבת"

פליטים שברחו מסוריה במחנה אל-זעתרי, ירדן, אוגוסט 2012. רויטרס
מעל 10,000 פליטים חדשים רק השבוע. ילדים סורים במחנה "זעתרי" בירדן, השבוע/רויטרס

גם קצב הגעת הפליטים לירדן נמצא לדברי פלמינג בזינוק, ורק בשבוע האחרון הגיעו 10,200 מהם למחנה זעתרי בצפון המדינה. "אנחנו מאמינים שזו יכולה להיות תחילתו של נחשול גדול בהרבה של פליטים לתוך ירדן", הזהירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

גנרל אירני מודה: משמרות המהפכה פועלים בסוריה

בשטח, נמשך כל העת קציר הדמים בערי סוריה השונות, כשהאירוע הבולט נרשם אמש באחד הפרברים המזרחיים של הבירה דמשק, שם נהרגו לפחות 60 בני אדם בהפצצה של מטוס קרב, באותה שכונה בה הצליחו המורדים מספר שעות קודם לכן להפיל מסוק של הצבא.

שר החוץ הסורי, וואליד מועלם, חזר היום על ההאשמות הסוריות, לפיהן ארצות הברית מסייעת ללוחמי האופוזיציה במלחמתם נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד. בראיון שהעניק לעיתון הבריטי "אינדפנדנט" שפורסם הבוקר אמר מועלם כי ארה"ב היא השחקן המרכזי שפועל נגד סוריה "וכל השאר הם כלים שמופעלים על ידה". לדבריו, "האמריקאים משתמשים בסוריה כדי להיאבק בהשפעה האירנית במזרח התיכון". זהו ראיון ראשון של מועלם לכלי תקשורת מערבי מאז תחילת ההתקוממות בסוריה.

בתוך כך, עדות נוספת לכך שמשמרות המהפכה של אירן שלחו מאות חיילים ומפקדים כדי לסייע לצבא סוריה במלחמת האזרחים. לפי ידיעה ב"וול סטריט ג'ורנל", המסתמכת על אתר אינטרנט אירני, שיגור הכוחות הוא חלק ממאמץ אירני בתקופה האחרונה להאיץ את הסיוע למשטרו של אסד, המתקשה להתמודד מול הכוחות הלוחמים של האופוזיציה. לפי הדיווח, מפקד בכיר במשמרות המהפכה, גנרל סאלר אבנוש, אמר כי "כיום אנו מעורבים בכל היבט של המלחמה בסוריה בצד הצבאי ובצד התרבותי", כך צוטט בידיעה. בעבר כבר דווח שאירן שלחה מומחים ויועצים להכשיר את כוחות הביטחון הסוריים "בלוחמת סייבר ובדיכוי הפגנות".

בהכנת הידיעה השתתף יוסי מלמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully