וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: המורדים בסוריה מפילים מסוק בשמי דמשק

ניר יהב

27.8.2012 / 10:48

בסרטון נראה המסוק עולה באש וצולל לקרקע במהירות. הטלוויזיה הרשמית אישרה שהמסוק הופל אך לא מסרה מה הסיבה להתרסקות. לפני שבועיים הצליחו המורדים להפיל מטוס תקיפה

צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו לרשת, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

"הצבא הסורי החופשי", הזרוע המזוינת של המורדים בסוריה, טוען כי אנשיו הצליחו להפיל הבוקר (שני) מסוק תקיפה בשמי דמשק. הטלוויזיה הרשמית של סוריה שידרה מבזק בו נאמר כי המסוק אכן התרסק, אך הדיווח לא אישר כי המסוק הופל מאש המורדים.

בסרטון שהפיצו המורדים, מתועדת לכאורה הפלת המסוק הבוקר, סמוך למסגד אל-רפראן בשכונת אל-קאבון בדמשק, ככל הנראה בזמן שטס מעל בתי שכונת ג'ובר הסמוכה. בסרטון נראה המסוק מעל גגות בניינים בשכונה כשהוא עולה באש וצולל לקרקע במהירות, כשהוא מותיר מאחוריו עשן שחור סמיך. לא ברור מה עלה בגורלם של אנשי הצוות שהיו במסוק. בעבר טענו המורדים כי הם הצליחו להתחמש בטילי כתף נגד מטוסים. לא ברור אם המסוק הופל באמצעות רקטות או בנשק קל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שבועיים, המורדים הצליחו להפיל בדיר א-זור מטוס מיג 23 של חיל האוויר הסורי ושבו את הטייס. זמן קצר לאחר מכן, הם פרסמו סרטון בו נראה הטייס השבוי על כסא לצד החוטפים החמושים, שטענו כי הם משתייכים לחטיבת "צאצאי הנביא מוחמד" במחוז דיר א-זור. הטייס הזדהה כבעל דרגת עקיד (המקבילה לדרגת אלוף-משנה), וסיפר כי שמו מופיד מוחמד סלימאן. לדבריו, הוא קיבל "משימה להפגיז את מעוזי המורדים בדיר א-זור".

ארגוני זכויות אדם סורים דיווחו הבוקר כי צבא סוריה חידש את המתקפה על העיר אל-מעדמיה בפרברי דמשק. במקביל דווח כי מניין ההרוגים מאז אמש עלה ל-277 בני אדם. במהלך הלילה הפגיזו כוחות הצבא את הכפר בטנא בפרברי דמשק, ולכל הפחות שמונה בני אדם נהרגו. בנוסף דווח על עימותים קשים שמתנהלים בעיר קטנא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully