וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הטייס הסורי שמטוסו הופל - בידי המורדים

ניר יהב

13.8.2012 / 19:55

שוביו של הטייס פרסמו סרטון בו הוא נראה יושב מפוחד על כיסא, כשלצדו חמושים, הטוענים כי הם משתייכים לחטיבת "צאצאי הנביא מוחמד". הוא מודה: "נשלחתי להפציץ העיר מווחסן"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד, קריינות: לירון בארי

חוטפיו של הטייס הסורי, שמטוסו הופל מוקדם יותר היום על ידי המורדים במזרח המדינה, פרסמו הערב (שני) סרטון בו נראה הטייס כשהוא יושב על גבי כיסא ולצדו החוטפים החמושים, שפניהם אינן מטושטשות. בסרטון, שואלים השובים, הטוענים שהם משתייכים לחטיבת "צאצאי הנביא מוחמד" שבמחוז דיר א-זור, את הטייס לשמו. "אני הטייס 'עקיד' (דרגה המקבילה לאל"מ - נ.י) מופיד מוחמד סלימאן", ענה.

הטייס הסורי שנשבה על ידי המורדים מדבר. צילום מסך
מתוך הסרטון שפורסם על ידי המורדים/צילום מסך

בתשובה לשאלה מהי משימתו כטייס, השיב: "משימתי הייתה להפציץ את העיר מווחסן". הוא נשאל מה יש לו לומר לקציני הצבא השיב בפחד: "אני קורא להם לערוק משורות הכנופייה הזו". בנוסף, הוא מודה כי היחס אליו מצד המורדים טוב.

מוקדם יותר היום אישרה הטלוויזיה הרשמית בסוריה כי המטוס הופל, אך במבזק ששודר בה, נאמר כי המטוס התרסק בשל תקלה טכנית. לא נמסר במבזק מה עלה בגורל הטייס. בהודעת המורדים לא נאמר כיצד הופל המטוס - מטוס תקיפה והפצצה מדגם מיג-23 המיוצר ברוסיה. בעבר טענו המורדים כמה פעמים כי הצליחו להפיל מטוסי תקיפה, אך מדובר בפעם הראשונה שהם הצליחו לקחת טייס כבן ערובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully