וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו במורדים הסורים מפילים מטוס: "הטייס בשבי"

13.8.2012 / 13:46

אנשי "הצבא הסורי החופשי" כבר הפילו כמה מטוסים בעבר, אך לטענתם, הפעם הצליחו לקחת בשבי את הטייס. בכירת האו"ם לתיאום הומיניטרי תבוא לדמשק, ויועצתו של אסד יוצאת לסין

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

המורדים בסוריה טוענים הבוקר (שני) כי הצליחו להפיל בדיר א-זור שבמזרח המדינה מטוס של חיל האוויר. לדבריהם הם אף הצליחו לשבות את הטייס שנטש את המטוס הבוער. בעבר טענו המורדים כמה פעמים כי הצליחו להפיל מטוסי תקיפה, אך ככל הנראה זו הפעם הראשונה שהם הצליחו לקחת טייס כבן ערובה. הטלוויזיה הרשמית אישרה כי המטוס הופל, אך במבזק ששודר בה, נאמר כי המטוס התרסק בשל תקלה טכנית. לא נמסר במבזק מה עלה בגורל הטייס.

בהודעת המורדים לא נאמר כיצד הופל המטוס - מטוס תקיפה והפצצה מדגם מיג-23 המיוצר ברוסיה. בתחילת החודש דווח כי המורדים התחמשו בטילי כתף נגד מטוסים, אולם עד כה ההערכה הייתה כי מעט המטוסים שהצליחו להפיל, הופלו באמצעים אחרים.

במהלך הקרבות שהיו היום בדיר א-זור, נהרגו לפחות 23 בני אדם. לפי רשת אל-ערביה, ברחבי סוריה נהרגו ביממה האחרונה כ-150 בני אדם.

זוועות הלחימה בסוריה: המורדים השליכו מהגג אנשי ביטחון

מטוס L-39 של חיל האוויר הסורי משגר רקטות לעבר בתי תושבים בתל רפעת, ליד חלב. אוגוסט 2012. רויטרס
מטוס תקיפה מדגם L-39 משגר רקטות לעבר בתי תושבים בחלב, בשבוע שעבר/רויטרס

בשבועות האחרונים, הלחימה בין הצבא הסורי וכוחות הביטחון התמקדה בחלב, העיר הגדולה במדינה. לטענת הצבא הסורי, כעשרים אלף חיילים גויסו למערכה בחלב, כדי לרסק את מעוז המורדים העיקרי בעיר, שכונת סלאח א-דין שבמבואותיה הדרומיים. "הצבא הסורי החופשי", הזרוע המזוינת של האופוזיציה, נאלצה להודות בהפסדים כבדים בחילופי האש, ומסתמן שהמורדים נחלו כישלון משמעותי בעיר, אחרי שכבר טענו כי הצליחו לכבוש את מרביתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

היועצת המדינית של אסד יוצאת לסין

ערב כניסתו לתפקיד של השליח החדש של האו"ם והליגה הערבית לסוריה - לחדר ברהימי - מגיעה לדמשק ולרי אמוס, תת-מזכ"ל האו"ם לעניינים הומניטריים. במסגרת ביקור של שלושה ימים, היא תיפגש בעיר עם גורמים רשמיים, ושיחותיה יעסקו במצב החירום במדינה ובמלחמת האזרחים המתחוללת בה זה שנה וחצי. ביום רביעי היא תבוא ללבנון כדי לבחון את מצבם של כשלוש מאות אלף הפליטים שנמלטו אליה מסוריה במהלך הקרבות. אמוס הוזעקה בעבר לדמשק, בעקבות הטבח שהחריב את העיר חומס בחודש מרץ.

דמשק, מצדה, שולחת לסין - ידידתה הקרובה, ואולי היחידה שנותרה לה לצד רוסיה - את היועצת המדינית הבכירה של הנשיא בשאר אסד, בות'ינה שעבאן.

בהודעה שמסר שר החוץ יאנג ג'אצ'י, נאמר כי שעבאן תבוא מחר לבייג'ינג, לביקור שמטרתו "לקדם מבוא לפיתרון הפוליטי לבעיה הסורית". עוד נמסר כי "סין תמיד שאפה לפעול באיזון לצד הממשלה הסורית והאופוזיציה הסורית".

גם הקרבות בדמשק נמשכים: עשרות מתו בחילופי אש בבירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully