וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד 224 עריקים סורים הגיעו לטורקיה, בהם גנרל

ניר יהב

25.6.2012 / 12:50

הקבוצה כוללת מספר קצינים, עשרות חיילים ובני משפחותיהם. 13 גנרלים כבר נטשו את דמשק מתחילת ההתקוממות. רוסיה מתעקשת להמשיך לחמש את אסד: שלחה שוב את אוניית המסוקים

המתח בין טורקיה לסוריה הולך ומאמיר: ערב הדיון שאמור להתקיים מחר (שלישי) בברית הצפון אטלנטית נאט"ו בנושא הפלת מטוס קרב של טורקיה, חברת הברית, בידי צבא סוריה בסוף השבוע, מדווחים היום כלי התקשורת בטורקיה על גל חדש של עריקים מסוריה שהגיעו לשטחה, ובהם קצין בדרגת גנרל. לפי מניין ה"טלגרף" הבריטי שפורסם היום, זהו הגנרל ה-13 שעורק משורות צבא סוריה מאז תחילת ההתקוממות נגד שלטונו של הנשיא בשאר אסד לפני 16 חודשים.

כותרות אחרונות מסוריה:
המטוס הטורקי אותר במים סוריים; נאט"ו תדון במקרה
"עוד 3 טייסים סורים ערקו לירדן, אך ללא מטוסיהם"
בסוף השבוע: אסד הקים ממשלה חדשה, בעוד ההרג נמשך

מחנה פליטים של פליטים סוריה בעיירה יילדאגי, מחוז הטאי, דרום טורקיה, יוני 2011. Burhan Ozbilici, AP
33 אלף כבר הגיעו לטורקיה. פליטים במחנה יילדאגי במחוז הטאי בדרום טורקיה/AP, Burhan Ozbilici

לפי הדיווחים בטלוויזיה הטורקית הממלכתית ובסוכנות הידיעות הרשמית "אנטוליה", בשעות הלילה הגיעה למחוז הטאי הטורקי הסמוך לגבול, בו מתרכזים רוב הפליטים הסורים, קבוצה ובה למעלה מ-200 בני אדם. הקבוצה כוללת, לפי הדיווחים, קצין בדרגת גנרל, עוד שני קצינים בדרגת קולונל, מספר קצינים זוטרים ולמעלה מ-30 חיילים. יתר חברי הקבוצה הם בני משפחותיהם של העריקים. לפי דיווח רשת CNN בטורקית, המניין הכולל עומד על 224 בני אדם.

אתמול: 63 הרוגים ברחבי סוריה

העריקים החדשים - המצטרפים לכ-33 אלף בני אדם שכבר נמלטו מסוריה לשטח טורקיה במהלך השנה האחרונה - נלקחו למחנה הפליטים אפיידין שבמחוז הטאי, כארבעה קילומרטים מהגבול. בהטאי מרוכזים רוב מחנות הפליטים הסורים, לצד נוספים הנמצאים במחוזות קיליס, גזיאנטפ וסנלייורפה. עוד אלפי סורים נמלטו במהלך ההתקוממות ללבנון, ונוספים ברחו לירדן - ובהם גם טייס קרב שערק עם מטוסו בשבוע שעבר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מחנה פליטים של פליטים סוריה בעיירה יילדאגי, מחוז הטאי, דרום טורקיה, יוני 2011. Burhan Ozbilici, AP
אחד ממחנות הפליטים במחוז הטאי/AP, Burhan Ozbilici

האלימות הנרחבת בסוריה נמשכה גם אתמול. אחרי סוף שבוע עקוב מדם, שבו נהרגו למעלה מ-200 בני אדם ברחבי המדינה, אתמול נמנו לפחות 63 הרוגים נוספים, לפי מניין ארגון זכויות האדם הסורי היושב בלונדון.

כמעט מחצית מההרוגים אתמול היו חיילים בצבא סוריה שנורו על ידי כוחות המורדים, 16 מהם בעיר חלב. מרבית ההרוגים הנוספים נמנו בפרברי הבירה דמשק ובעיר המזרחית דיר א-זור, שהופגזה אתמול בכבדות על ידי הצבא.

חיילים של מחתרת "הצבא הסורי החופשי" בעיירה כפר נבל שבמחוז אידליב, צפון סוריה, יוני 2012. רויטרס
חיילים של מחתרת "הצבא הסורי החופשי", השבוע בכפר נבל שבמחוז אידליב, צפון סוריה/רויטרס

סרטון חובבים המתעד הפגזה של הצבא בעיירה טלביסה, היום:

בתוך כך, הודיעה אתמול רוסיה כי שלחה שוב לסוריה את האוניה "אלאד", הנושאת מסוקים של צבא סוריה שעברו תיקונים, שיפוצים ועבודות תחזוקה בקלינינגרד. בשבוע שעבר, כשכבר הייתה בדרכה לנמל טרטוס הסורי, נעצרה האוניה ליד חופי בריטניה ושבה על עקבותיה לרוסיה, לאחר שחברת הביטוח הבריטית של חברת הספנות הודיעה כי לא תבטח אותה משום שהדבר מהווה הפרה של האמברגו האירופי על סוריה.

לפי הדיווח אמש בסוכנות הידיעות הרוסית הממלכתית "אינטרפקס", המיוחס ל"מקור צבאי-דיפלומטי", כעת יצאה הספינה לדרכה שוב, כשהיא מלווה על ידי כלי שיט נוסף. בדיווח לא נמסר כיצד נפתרה בעיית הביטוח.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

הפגנה נגד שלטון אסד בעיירה תמאנה שבמחוז אידליב, צפון סוריה, יוני 2012. רויטרס
הפגנה נגד שלטון אסד, השבוע בעיירה תמאנה שבמחוז אידליב הצפוני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully