וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "הטייס שערק - בוגד, נשיב את המטוס"

ניר יהב

22.6.2012 / 0:01

משרד ההגנה הסורי התייחס לראשונה לעריקתו של הטייס שנחת בירדן עם מטוס המיג-21 שלו. שר ההסברה הירדני הודיע כי מדינתו העניקה מקלט מדיני לטייס בעקבות בקשתו

משרד ההגנה הסורי הודיע אתמול (חמישי) כי הטייס חסן מרעי חמאדה, שערק מסוריה עם מטוסו ונחת בירדן, הוא "בוגד" וכי הם פועלים להשיב את כלי הטיס מירדן. "הטייס נחשב לעריק מהשירות ובוגד בארצו ובכבודו הצבאי. מתנהלים מגעים עם הצד הירדני כדי לארגן את חזרתו של המטוס", נכתב בהודעת משרד ההגנה.

במקביל, הודיע שר ההסברה הירדני, סמי אל מאייטה, כי מדינתו נענתה לבקשת הטייס והעניקה לו מקלט מדיני. מוקדם יותר דיווחה הטלוויזיה הסורית כי בשעה 10:34 אבד הקשר עם הטייס וכי המטוס, מסוג מיג-21, נעלם באזור הגבול הדרומי של סוריה.

מאוחר יותר דיווחו גורמי אופוזיציה כי המטוס, ועליו הטייס, נמצא באזור ירדן. לאחר מכן אישרו גורמי ביטחון ירדנים את הדיווח על עריקת החייל, ומסרו כי המטוס נחת בבסיס חיל האוויר אל-מפרק שבצפון ירדן. יש לציין כי חיילים סורים רבים ערקו משורות הצבא מאז תחילת ההתקוממות במדינה בתחילת השנה שעברה, אולם זוהי הפעם הראשונה שטייס קרב עורק מהצבא הסורי.

בינתיים, פעילי אופוזיציה בסוריה דיווחו כי 61 בני אדם נוספים נהרגו אתמול בעימותים בין המורדים לכוחות הביטחון במדינה. על פי הדיווחים, 17 בני אדם נהרגו באזור פרברי הבירה דמשק, ברובם על ידי הפגזות מצד כוחות הביטחון. 24 נוספים נהרגו בעיר חמה, ושבעה בדרעא. שאר ההרוגים היו בערים שונות ברחבי המדינה, בהן אידליב וחומס, שם מתקיימת לחימה רצופה מזה למעלה מעשרה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully