וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטוס הטורקי אותר במים סוריים; נאט"ו תדון במקרה

24.6.2012 / 14:38

באנקרה רותחים על שלטונות דמשק והגישו מחאה רשמית; בכינוס מועצת נאט"ו ביום שלישי, תדון טורקיה עם שותפותיה לברית הצבאית על תגובה אפשרית. השרידים אותרו בעומק 1,300 מ'

יומיים אחרי הפלת המטוס הטורקי על ידי כוחות סורים, מגיעה המתיחות בין שתי המדינות לשיא. באנקרה אמרו היום (ראשון) כי בעקבות הפלת המטוס בשטח האווירי הבינלאומי, ללא כל אזהרה, היא תפנה לשותפותיה בברית הצפון אטלנטית (נאט"ו) ותתייעץ עימן בנוגע לתגובה. בתוך כך, בתקשורת הטורקית דווח כי שרידי המטוס, מסוג פנטום F-4, אותרו היום בעומק של 1,300 מטרים, במים הטריטוריאליים של סוריה. במשרד החוץ באנקרה הבהירו כי המטוס עצמו טרם נמצא ונמשה מהמים, אולם מיקומו זוהה, וידועות הקואורדינטות בהן הוא נמצא.

צבא אסד הפיל מטוס צבאי טורקי בשטח סוריה

מטוס פאנטום של חיל האוויר הטורקי. רויטרס
עוד הוסיף דאווט-אולו כי החיפוש אחר הטייסים עצמם נמשך בשיתוף דמשק, אם כי לדבריו, לא ניתן לכנות זאת כשיתוף פעולה. מטוס טורקי מדגם פנטום F-4, זה שהופל, בטיסת אימון ב-2010/רויטרס

טורקיה הגישה לסוריה מחאה רשמית בעקבות האירוע. שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט-אולו, דחה הבוקר בראיון לרשת TRT הטורקית את ההסברים של סוריה לתקרית, והבהיר כי ארצו לא מתכוונת לעבור לסדר היום בעקבותיה. לדברי דאווט-אולו, מדובר היה בטיסת ניסיון שנועדה לבחון יכולות ללא קשר למתרחש בסוריה. עוד הוסיף כי אף שלזמן קצר המטוס אכן חדר, כרבע שעה לפני שהופל, למרחב האוויר הסורי - דבר שכבר התרחש יותר מפעם בעבר ואינו חריג, לדבריו - הוא לא קיבל אף אזהרה. עוד הוסיף כי המטוס היה מזוהה, בניגוד לטענה הסורית.

טורקיה מגייסת את סעיף 4 של אמנת נאט"ו

"הוריתי להכין קריאה רשמית לסדר במסגרת 'סעיף ארבע' של מועצת נאט"ו בכינוס שייערך בהמשך השבוע", אמר שר החוץ הטורקי. אותו סעיף, לדבריו, מאפשר לחברות הברית "להיוועץ יחדיו בכל פעם, על פי שיקול דעת החברות, כשהטריטוריה, הריבונות או הביטחון של מי מהן מאוים". הכינוס עצמו ייערך ביום שלישי. עוד הוסיף דאווט-אולו כי החיפוש אחר הטייסים עצמם נמשך בשיתוף דמשק, אם כי לדבריו, לא ניתן לכנות זאת כשיתוף פעולה.

יחסי המדינות מעורערים מאוד גם כך, על רקע ההתקוממות נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד, כאשר מנהיגי טורקיה נמצאים באופן עקבי בין המבקרים התקיפים ביותר של המשטר בדמשק. טורקיה הביעה לא פעם תמיכה במוחים נגד השלטון, והיא אף מארחת את המועצה הלאומית הסורית - ארגון הגג הגולה של האופוזיציה הסורית. כמו כן, היא מעניקה מקלט לעריקים מצבא סוריה, ומחנות פליטים קמו לאורך הגבול המשותף בין שתי המדינות, בהם משוכנים עשרות אלפי סורים. דמשק מאשימה את טורקיה בחימוש המורדים והפעלתם משטחה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully