וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "בנו של שר ההגנה לשעבר ערק לטורקיה"

ניר יהב

5.7.2012 / 19:24

גורם ביטחוני בכיר בסוריה סיפר כי הגנרל מנאף טלאס, בנו של מוסטפא טלאס ששימש במשך עשרות שנים כרמטכ"ל צבא סוריה, ערק לטורקיה השכנה לאחר ש"סירב לקחת חלק בפשעי המשטר"

נמשכת העריקה מצבאו של אסד: גנרל סורי, בנו של שר ההגנה לשעבר מוסטפא טלאס, ערק לטורקיה – כך דיווח הערב (חמישי) גורם ביטחוני בכיר בסוריה לאתר חדשות טורקי. לפי הדיווחים, הגנרל מנאף טלאס, שדרגתו מקבילה לדרגת תת-אלוף ושימש כמפקד חטיבה 105 במשמר הרפובליקה, הצליח להימלט לטורקיה. טלאס הוא הקצין הבכיר ביותר מתוך משמר הרפובליקה שעורק למורדים בשלטונו של הנשיא, בשאר אסד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגנרל טלאס/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגורם הביטחוני סיפר כי טלאס "סירב לקחת חלק בפשעי המשטר הסורי ולהשתתף בהרג אלפים מעירו, רסתאן, שבמחוז חומס". עוד סיפר, כי טלאס צפוי להתבטא בקרוב ולפנות לעם הסורי. לדברי הגורם, טלאס נמלט לאחר שנודע לו כי המודיעין הסורי יודע כי הוא נמצא בקשר עם המורדים. "לו המודיעין הסורי היה רוצה לעצור את טלאס, הוא היה יכול לעשות זאת", הוסיף.

אביו של טלאס, מוסטפא, שימש במשך עשרות שנים כרמטכ"ל סוריה ולאחר מכן כשר ההגנה. אחיינו, עבד א-ראזק, ערק מצבאו של אסד במהלך ההתקוממות נגד המשטר והפך לאחד מראשי המורדים בחומס. "בריחתו של טלאס הייתה צפויה", הוסיף הגורם. "עם זאת, היא לא תשפיע על המתרחש".

בתחילת השבוע דיווחה הטלוויזיה הממלכתית בטורקיה כי 85 חיילים מצבא סוריה, בהם קצין בדרגת גנרל, ערקו משורות הצבא. על פי הדיווח, העריקים נמלטו לטורקיה. זאת בהמשך להודעתו בשבוע שעבר של ריאד אסעד, מפקד "הצבא הסורי החופשי" - צבא העריקים הנלחם בצבא סוריה - לפיה קצינים וחיילים רבים ערקו לצבא המורדים והגיעו לטורקיה. בראיון שהתפרסם בעיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט" אמר אסעד כי בכיר העריקים הוא עדנאן סלו, הגנרל הבכיר בדימוס ומפקד היחידה ללוחמה כימית בצבא סוריה לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully