וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח באל-ערביה: אחיינו של סגן נשיא סוריה ערק

בתחילה דיווחה רשת הטלוויזיה מדובאי כי א-שרע עצמו התפטר מתפקידו ואף קרא לצבא "להצטרף למהפכה". מאוחר יותר התברר: הדיווח כלל מתייחס לקרוב משפחתו, כנראה אחיינו

בלבול בדמשק? רשת אל-ערביה שידרה בצהריים (חמישי) דיווח לפיו סגן נשיא סוריה, פארוק א-שרע, ערק מתפקידו. מאוחר יותר התברר כי מדובר בדיווח שגוי, וכי לא א-שרע ערק - היה זה אלא קרוב משפחה שלו, ככל הנראה אחיינו.

ההודעה נמסרה לרשת, שמושבה בדובאי, על ידי אדם שזוהה בה כ"קרוב סוני של סגן הנשיא". הדיווח כלל, לכאורה, הודעה קצרה מפיו של א-שרע. לטענת הרשת, א-שרע קרא לצבא הסורי להצטרף לשורות המורדים ולרוח המהפכה. בדיווח - שהתברר, כאמור, כשגוי - לא נאמר מתי א-שרע התפטר מתפקידו והיכן הוא נמצא.

סגן נשיא סוריה פארוק א-שרע ערק ממשטר סוריה, אוגוסט 2012. רויטרס
א-שרע בטקס אזכרה בקבר החייל האלמוני בדמשק ב-20 ביולי/רויטרס

פארוק א-שרע נולד ב-1938 בדרעא, העיר שבה החלה ההתקוממות נגד המשטר הסורי לפני כשנה וחצי. במשך שנים ארוכות שימש שר החוץ של סוריה, והיה מהאנשים הקרובים ביותר לנשיא המנוח חאפז אסד ומהפנים המזוהות ביותר של המשטר ברחבי העולם. ב-2006, אסד הבן מינה אותו לסגנו.

ראש הממשלה שערק: "המשטר קורס כלכלית"

לפי התוכנית שהציע קופי אנאן, השליח המתפטר של האו"ם לסוריה, המתווה לפרישתו של נשיא סוריה, בשאר אסד, נועד להעביר את השלטון לידיו של סגנו, א-שרע.

בתקופה האחרונה נפוצו דיווחים רבים כי א-שרע מתנגד למדיניות השלטון וכי הוא תומך במורדים.

אולם, חרף שמועות רבות לפיהן א-שרע כבר עזב את סוריה, הוא נראה לפני כמה שבועות בהלוויותיהם של בכירי המשטר שנרצחו בדמשק.

הדמות הפוליטית הבכירה ביותר שערקה עד כה מדמשק היא ראש הממשלה, ריאד חג'אב. בהופעה פומבית ראשונית מאז שנמלט לירדן בשבוע שעבר, טען חג'אב כי הנשיא אסד מבצע פשעים אכזריים נגד בני עמו, וטען כי המשטר בסוריה קורס מבחינה מורלית, כלכלית וצבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully