וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת סוריה שערק: "אסד שולט רק בשליש מהמדינה"

ניר יהב

14.8.2012 / 14:48

בהופעה פומבית ראשונה מאז ערק לירדן בשבוע שעבר, תקף ריאד חג'אב את הנשיא הסורי וטען כי משטרו קורס מבחינה מורלית, כלכלית וצבאית. במקביל, דיווחים על עוד קרבות בחלב

צילום חובבים שהועלה ליוטיוב, עריכה: גדי וינסטוק

ראש ממשלת סוריה לשעבר, ריאד חג'אב, ערך היום (שלישי) הופעה פומבית ראשונה מאז ערק לירדן בשבוע שעבר. במסיבת עיתונאים בעמאן טען חג'אב כי משטרו של אסד קורס וכי הנשיא שולט רק ב-30% משטח המדינה. "המהפכנים המסורים, המהפכה שלכם הפכה למודל של מאמץ והקרבה למען חופש וכבוד. אני מתחייב בפניכם, מהנסיון שלי ותפקידי בעבר, כי המשטר קורס, מורלית וכלכלית, בעוד הוא מדרדר מבחינה צבאית", אמר ראש הממשלה לשעבר.

חג'אב כינה את הממשלה הסורית "אויבת של אלוהים", וסיפר כי הצטרף למורדים מרצונו החופשי ולא הודח, כפי שטענו הרשויות בסוריה. חג'אב קרא לצבא סוריה לפעול כמו צבא מצרים וכמו צבא טוניסיה ולעמוד לצד העם הסורי. "תנו להשלים את המהפכה הזורחת על ידי שימור אחדות המדינה", הוסיף. חג'אב הודה לסעודיה, קטאר וטורקיה על תמיכתם וביקש מהן לפעול עוד יותר כדי לסייע לאופוזיציה. "אנו קוראים להם להמשיך את מאמציהם המבורכים לתמוך במהפכת העם", אמר.

ראש ממשלת סוריה, ריאד חג'אב. רויטרס
הודה לקטאר, סעודיה וטורקיה על התמיכה.חג'אב/רויטרס

בינתיים, בסוריה דיווחו פעילים על קרבות חדשים בחלב, כאשר כוחות הצבא הפגיזו את אזורי המורדים. במקביל, בדמשק דווח על עזיבה המונית של מרכז העיר מחשש למתקפה.

אתמול טענו המורדים כי הפילו מטוס במזרח המדינה. כמה שעות לאחר מכן פרסמו חוטפיו של הטייס סרטון בו נראה הטייס כשהוא יושב על גבי כיסא ולצדו החוטפים החמושים, שפניהם אינן מטושטשות. בסרטון, שואלים השובים, הטוענים שהם משתייכים לחטיבת "צאצאי הנביא מוחמד" שבמחוז דיר א-זור, את הטייס לשמו. "אני הטייס 'עקיד' (דרגה המקבילה לאל"מ) מופיד מוחמד סלימאן", ענה.

בתשובה לשאלה מהי משימתו כטייס, השיב: "משימתי הייתה להפציץ את העיר מווחסן". הוא נשאל מה יש לו לומר לקציני הצבא השיב בפחד: "אני קורא להם לערוק משורות הכנופייה הזו". בנוסף, הוא הודה כי היחס אליו מצד המורדים טוב.

לפני כן אישרה הטלוויזיה הרשמית בסוריה כי המטוס הופל, אך במבזק ששודר בה, נאמר כי המטוס התרסק בשל תקלה טכנית. בהודעת המורדים לא נאמר כיצד הופל המטוס - מטוס תקיפה והפצצה מדגם מיג-23 המיוצר ברוסיה. בעבר טענו המורדים כמה פעמים כי הצליחו להפיל מטוסי תקיפה, אך מדובר בפעם הראשונה שהם הצליחו לקחת טייס כבן ערובה.

עוד בנושא
שגריר סוריה באירן: "אנחנו במלחמה עם תל אביב"
צפו: הטייס הסורי שמטוסו הופל - בידי המורדים
סגן שר החוץ הרוסי: מאהר אסד פצוע אנוש ורגליו נכרתו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully