וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר סוריה באירן: "אנחנו במלחמה עם תל אביב"

חאמד חסן הסביר בכינוס בטהרן כי ארה"ב ו"המשטר הציוני" מבקשים להגיע להגמוניה באזור, ולכן ירושלים "היא הגורם המסכן ביותר את השלום". הוא טען שמשטרו "יילחם בטרור"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צפו במורדים משליכים גופות של נאמני אסד מהגגות

"סוריה נמצאת במלחמה עם ציר הרשע שמעוצב בוושינגטון ובתל אביב אשר אליו הצטרפו מספר מדינות ערב" – כך טען אמש (שני) שגריר סוריה בטהרן, חאמד חסן, בכנס בנושא המצב בסוריה שהתקיים בבירה האירנית. "המזימה נועדה להביא למכה אנושה לאומה הסורית ולמשטר מאחר וסוריה היתה מאז ומתמיד חלק מחזית ההתנגדות לשליטת ארה"ב והמשטר הציוני שמנסים להשיג הגמוניה באזור", הוסיף הדיפלומט הסורי. חסן התייחס לישראל כאל "האיום המרכזי לשלום באזור", מאחר שלדבריו ירושלים גורמת לסכסוך אתני-קנאי באזור.

חסן התייחס גם לנעשה בארצו והבהיר כי הממשלה הסורית פתוחה לקיים משא ומתן עם המורדים בכדי להביא לקץ שפיכות הדמים במדינה, בה משתולל מרד אזרחי מאז חודש מרץ אשתקד. אולם, הוא ציין כי קיום שיחות שכאלו צריך להיות בפיקוח הנשיא בשאר אסד – תנאי שלא מקובל על המורדים. חסן הוסיף שדמשק פועלת ליישום תכנית שש הנקודות של שליח האו"ם לשעבר בסוריה – קופי אנאן, אולם לטענתו מדינות אחרות סיכלו את יישום התכנית.

מלחמת האזרחים בסוריה - כותרות אחרונות:
צפו במורדים הסורים מפילים מטוס: "הטייס בשבי"
תיעוד הברבריות בסוריה: אנשי אסד הושלכו מהגג
הקרבות בדמשק נמשכים; 78 הרוגים ברחבי סוריה

שגריר סוריה באירן חאמד חסן. AP
"מוכנים לקיים שיחות עם המורדים". חסן, במרכז/AP

השגריר חזר על עמדת המשטר הסורי לפיה את המרד במדינה מנהלות "קבוצות של טרוריסטים". לדבריו, "המשטר של הנשיא אסד יקבל בברכה דיונים הגיוניים עם קבוצות האופוזיציה בסוריה", אולם כאמור הוא התנה את קיום השיחות בכך שיתקיימו תחת פיקוח הנשיא.

המורדים מנהלים מזה 17 חודשים מה שהוגדר לאחרונה כ"מלחמת אזרחים", כאשר לא נטשו את דרישתם להגליית הנשיא אסד – מה שמעמיד סימן שאלה גדול סביב עצם קיום הדיאלוג בינם לבין המשטר. "בנחישות רבה נמשיך את מאבקנו נגד קבוצות הטרור", הבהיר חסן.

(עדכון ראשון: 22:23, 13.08.12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully