וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המשקיפים: "לא ראינו שום דבר מפחיד בחומס"

טנקים ברחובות? מעשי טבח? עינויים? אחרי יום אחד, אומר הגנרל הסודני העומד בראש צוות הליגה הערבית בסוריה כי המצב בעיר, הנאנקת זה חודשים תחת דיכוי השלטונות, נראה "מעודד, עד כה"

האם משקיפי הליגה הערבית הגיעו לסוריה למשימת טיוח? יום לאחר שהחלו את משימתם בעיר חומס, בה נרשמו בחודשים ואף בימים האחרונים מאות הרוגים מאש כוחות הביטחון, אמר הבוקר (רביעי) ראש צוות המשקיפים, הגנרל הסודני מוחמד מוסטפא דאבי, כי המצב בעיר "מעודד, עד כה". בשיחת טלפון עם סוכנות רויטרס הוסיף דאבי כי "היו אמנם מקומות בהם המצב נראה לא במיטבו - אבל לא היה שום דבר מפחיד, לפחות לא בזמן שהיינו שם". יש לציין כי בימים האחרונים נשמעה מצדם של ארגוני זכויות אדם ביקורת על מינויו של הגנרל דאבי לתפקיד, בשל החשדות כי היה מעורב בעצמו בפשעי מלחמה במולדתו, סודן.

דאבי הבטיח להמשיך ולמלא את משימת המשקיפים, לאכוף את ההסכם שנתחם לפני כחודשיים בין הליגה לשלטונו של אסד על הפסקת שפיכות הדמים במדינה. "המצב בעיר אתמול היה שקט, ולא היו בה עימותים", אמר. "לא ראינו טנקים, אך ראינו כמה כלי רכב משוריינים. עם זאת, עלינו לזכור שזה היה רק היום הראשון, ונחוצה חקירה נוספת. 20 מאנשינו יישארו בעיר עוד זמן רב". ערוץ הטלוויזיה הסורי "א-דוניה" פרסם ציטוט נוסף של דאבי, בו אמר כי המשקיפים ראו בעיר "חמושים" - לכאורה אישוש לטענות השלטון הסורי לגבי "טרוריסטים" שמובילים את ההתקוממות נגדו.

משקיפים ערבים בסוריה - עוד כותרות:
אתמול: יום ראשון של המשקיפים - ועוד 15 הרוגים
רבבות מפגינים בחומס למשקיפים: "שוחטים אותנו"
המשקיפים הגיעו לחומס - הטנקים של אסד עזבו
משקיף ערבי נפצע בסוריה: "השלטון נוקם בעם"

סוריה: סרטון חובבים מתעד את פעילות הצבא וההפגנות. רויטרס
מתוך סרטון חובבים: עשן עולה משכונה מופגזת בחומס, השבוע/רויטרס

יש לציין כי לפני הגעת הפקחים לחומס, דיווחו אתמול תושביה כי הטנקים של הצבא, שתועדו רק השבוע כשהם מפגיזים כמה משכונותיה באינטנסיביות, נראו עוזבים אותה. בסרטונים שפורסמו אתמול ברשת, נראו תושבים רבים מהעיר, שפנו למשקיפים במהלך סיורם, התלוננו על התעמרות השלטונות ודרשו לקבל הגנה. בד בבד, דיווחו אתמול פעילי זכויות אדם סורים כי גם במהלך סיור הפקחים נמשך ההרג במדינה, ו-15 אזרחים נורו למוות, שישה מהם בחומס.

"סוריה 'מחביאה' מאות עצורים מהמשקיפים"

לדברי דאבי, במקביל לעבודה שתימשך בחומס, ימשיכו היום קבוצות של פקחים לעוד שלושה מוקדים מרכזיים של ההתקוממות במדינה: העיר המרכזית חמה; מחוז אידליב הצפוני, הסמוך לגבול טורקיה; והמחוז הדרומי דרעא - שם נמסר היום כי כוח של מורדים שערקו מצבא סוריה הרג ארבעה מחיילי הצבא ופצע לפחות 12 נופסים במארב שהציב לשיירה צבאית. לפי דיווח ארגון זכויות האדם הסורי היושב בלונדון, המארב הוצב על הכביש בין הכפר חירבת רזאלה לעיירה דאל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנה נגד שלטון אסד בעיירה בינש, מחוז אידליב, סוריה, 23 בדצמבר 2011. רויטרס
הפגנה נגד שלטון אסד, השבוע בעייר הבינש שבמחוז אידליב/רויטרס

על רקע ביקור המשקיפים, הודיעו היום הרשויות בסוריה כי שחררו ממעצר 755 פעילים מתנגדי משטר שנעצרו במהלך ההתקוממות נגד השלטונות. בדיווח בטלוויזיה הסורית הממלכתית נאמר כי "שוחררו 755 בני אדם שנעצרו באירועים האחרונים, שידיהם אינן מוכתמות בדם סורי". יש לציין כי מאז פרוץ ההתקוממות כבר ערכו השלטונות כמה גלי שחרור נרחבים של עצורים כמחוות למפגינים, אך במקביל המשיכו כל העת לעצור אלפים אחרים.

בתוך כך, פירסם אמש ארגון זכויות האדם הבינלאומי Human Rights Watch דו"ח על הנעשה בסוריה, בו נטען בין היתר כי הרשויות הסוריות "מחביאות" מאות עצורים מתנגדי משטר מפני המשקיפים הערבים. לפי הדו"ח, העצורים הועברו לבסיסי צבא שאין אליהם גישה. הדו"ח, בו מצוטטים קצין במנגנוני הביטחון הסוריים בחומס ועדי ראייה נוספים, מאמת טענות דומות שהעלו בימים האחרונים ארגוני אופוזיציה סורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully