וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיף ערבי נפצע בסוריה: "השלטון נוקם בעם"

ניר יהב

26.12.2011 / 18:01

מוסתשאר מחג'וב, חבר משלחת הליגה הערבית שנחתה במדינה, סיפר כי נורה בידי הצבא והאשים את דמשק ב"רצח עם". מנגד, ראש צוות המשקיפים, גנרל סודני, אמר כי ההנהגה הסורית "משתפת פעולה"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, אמיר קוטיגרו)

משימת משלחת המשקיפים של הליגה הערבית בסוריה מתחילה ברגל שמאל: אמנם 50 הפקחים אמורים להתחיל במשימתם רק מחר, אבל אחד החברים במשלחת, מוסתשאר מחג'וב, התראיין אחר-הצהריים (שני) לרשת "אל-ערבייה", וסיפר כי כבר היום, זמן קצר לאחר הגעתם של הפקחים למדינה, הוא נפצע מאש כוחות הביטחון הסורים. הוא ככל הנראה לא נפצע באורח קשה במיוחד, ולדבריו, הוא נמצא כעת "במקום בטוח".

מחג'וב, שהיה חבר בצוות הראשוני שהגיע למדינה כבר ביום חמישי שעבר, מתח ביקורת חריפה על השלטון בדמשק. "צבא סוריה ירה עלי", סיפר. "מה שקורה בסוריה זה רצח עם". לדבריו, ההתרחשויות בסוריה מוכיחות ש"מדובר בנקמה של המשטר בעמו". הוא קרא למנהיגי מדינות ערב להתערב בנעשה, והזכיר באופן מיוחד את שכונת באב עמרו בעיר חומס, שלדבריו "נתונה להפגזה ארטילרית כבדה". פעילי זכויות אדם אכן מדווחים היום על הפגזה כבדה בעיר, בה נהרגו לפחות 20 בני אדם.

מנגד, שוחח היום עם רויטרס ראש משלחת המשקיפים, מוחמד דאבי, ואמר כי נפגש עם בכירים בהנהגה הסורית, וכי "עד כה", זוכים המשקיפים לשיתוף פעולה מלא ועבודתם אינה מופרעת. "אנחנו בדמשק, התחלנו את המשימה שלנו ונגיע עד מהרה גם לערים נוספות", אמר דאבי, גנרל בצבא סודן. "אחינו הסורים משתפים פעולה היטב, ובינתיים ללא כל הגבלות".

עוד מהנעשה בסוריה:
רגע לפני הפקחים, 20 נורו למוות בחומס
דיווחים סותרים: מי אחראי לפיגועי התופת בדמשק?
חמאס רמז: על אסד לפרוש מתפקידו
צבא סוריה בלחץ: תרגל שיגור טיל "יאחונט" המתקדם

מעלים באש את תמונתו של נשיא סוריה בשאר אסד בהפגנה בעיר חומס, 16 בדצמבר 2011. רויטרס
תמונתו של אסד נשרפת בהפגנה בחומס, החודש/רויטרס

50 המשקיפים נחתו הבוקר בדמשק, במטרה לפקח על יישום ההסכם לסיום שפיכות הדמים במדינה, שנחתם בין סוריה לליגה הערבית לפני קרוב לחודשיים, אך זכה לתוקף רק בשבוע שעבר כשסוריה הסכימה לבסוף לכניסת המשקיפים. הם יצטרפו לתשעת המשקיפים הראשונים שהגיעו למדינה כבר ביום חמישי, ואליהם אמורים להצטרף בהמשך, לפי ההסכם, משקיפים נוספים - ובסך הכל ימנה הכוח בסופו של דבר כ-200 משקיפים.

מקור החבר במשלחת המשקיפים מסר הבוקר לרויטרס כי הם יתחילו את מסעם בסוריה מחר, בעיר חומס - אחד המוקדים העיקריים של ההתקוממות נגד השלטון. כמו כן, לדבריו, יסיירו גם בבירה דמשק ובשתי ערים נוספות שהתבלטו במעשי אלימות - חמה ואידליב. הם צפויים להתפצל לקבוצות קטנות יותר, ולפי ההסכם בין הליגה לסוריה, הם יהיו חופשיים לנוע ברחבי המדינה כאוות נפשם.

מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, נועד בבוקר עם משלחת המשקיפים לפני המראתם מקהיר. "לדאבי יש ניסיון רב בפעולות מסוג זה", אמר אל-ערבי אחרי הפגישה. "נערכנו והכנו את משימתם בסוריה, תכננו את המקומות שבהם המשלחת תבקר, העברנו להם מפות וחילקנו אותם לצוותי עבודה. המשלחת תתחיל בעבודתה כבר מחר".

עדכון ראשון: 16:04

לפניות לכתב:
nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully