וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשך המתיחות: חמאס רמז שעל אסד לפרוש מתפקידו

ניר יהב

25.12.2011 / 10:05

בהודעה יוצאת דופן בנוגע למצב בסוריה הצהיר ארגון חמאס כי הפתרון לעימותים במדינה חייב להיות "פתרון פוליטי". כמו כן, גינה הארגון את הפיגועים שאירעו בדמשק והביע תמיכה ברפורמות

ארגון חמאס רמז כי על נשיא סוריה, בשאר אסד, לעזוב את תפקידו: לראשונה מאז שפרצו הפגנות המחאה נגד המשטר הסורי פרסם אתמול (שבת) חמאס הודעה שבה גינה בתוקף את הפיגועים שאירעו שלשום בדמשק ושגבו את חייהם של כ-50 בני אדם. מקביל, דיבר הארגון בהודעתו על "מעבר לשלב חדש" בסוריה והבהיר כי הפתרון חייב להיות "פתרון פוליטי". בנוסף נכתב כי הארגון תומך בקידום רפורמות במדינה, אך לא ציין שעליהן להיעשות "תחת משטר אסד", דבר המרמז כי לדעתו יש להעביר את השלטון לידיים אחרות.

"השקענו ואנחנו עודנו משקיעים מאמצים רבים כדי לסייע להוציא את סוריה היקרה מהמשבר הקשה באמצעות פתרון פוליטי שיסיים את שפיכות הדמים, שיוביל לרפורמות ודמוקרטיה עבור העם הסורי, שישמור על ביטחונה ויציבותה של סוריה, שיחזק את החזית הפנימית שלה ויאפשר לה להיאבק טוב יותר באתגרים מבחוץ", נכתב בהודעה יוצאת הדופן של חמאס.

עוד נכתב בהודעה כי "אנו כואבים על מותם של הקורבנות ועל שפיכת הדם הסורי היקר", וכי "אנו מביעים דאגה רבה מההתפתחויות המצערות האחרונות ומקווים – ואף קוראים – למהר ולפתור את המשבר באמצעות פתרון פוליטי שיסיים את שפיכת הדם הסורי ויעביר את סוריה היקרה לשלב חדש, באופן שיעשה רק טוב למדינה".

בין חמאס למשטר הסורי שוררת מתיחות קשה בשל סירובו של חמאס להביע תמיכה פומבית וברורה במשטרו של אסד. עד כה הקפידה הנהגת חמאס, שמקום מושבה בשנים האחרונות הוא דמשק, לשמור על שתיקה בכל הנוגע למשבר בסוריה ולהבהיר כי מדובר בעניין סורי פנימי. בכלי התקשורת הערבים אף פורסם בשבוע שעבר כי לאור המתיחות עזבה הנהגת חמאס את דמשק אל מדינות ערביות אחרות, כגון קטאר, ירדן ומצרים. אך יחד עם זאת, חמאס הכחיש את הדיווח. ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אישר כי "בשל סיבות אישיות ומשפחתיות" עזבו כמה מאנשי חמאס את הבירה הסורית, אולם הבהיר כי "חמאס לא קיבל החלטה לעזוב את סוריה".

עוד באותו נושא:
"אסד התעלם ממשעל, בכירי חמאס עוזבים לירדן"
דיווחים סותרים: מי אחראי לפיגועים בסוריה?
אתמול בסוריה: תמיכה באסד בהלוויות הפיגוע, הרוגים בחומס

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully