וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: תמיכה באסד בהלוויות הפיגוע, הרוגים בחומס

מסע ההלוויה של 44 הרוגי הפיגוע הכפול בדמשק, הפך למפגן תמיכה בנשיא סוריה אסד. במקביל, ההפגזות בעיר חומס חודשו ולדברי פעילי זכויות אדם לפחות 15 בני אדם נהרגו מאש הצבא

אלפי סורים השתתפו היום (שבת) בהלוויות ענק שבהן הובאו לקבורה 44 ההרוגים בפיגוע הכפול שאירע אתמול בדמשק. בהלוויות שנערכו בגיבוי הממשלה הסורית, ניצלו רבים מהמשתתפים כדי להביע תמיכה בנשיא בשאר אסד. במהלך מסע ההלוויות שהוקרן בשידור חי בטלוויזיה הממלכתית-הסורית, הניפו המשתתפים את דגלי הלאום ואת תמונותיו של אסד וצעקו בין היתר: "השהידים מתו מות קדושים" ו-"אנחנו רוצים רק את אסד".

על רקע ההלוויות, טענו פעילי זכויות אדם בסוריה כי לפחות 15 בני אדם נהרגו היום כתוצאה מהפגזות הצבא הסורי בעיר חומס. גורמים באופוזיציה הביעו חשש כי משטר אסד מנצל את הפיגוע הכפול בדמשק כדי להסיח את דעת הקהל על מנת להכין פעולה צבאית נרחבת במרכז המדינה. אחד מאנשי האופוזיציה אמר כי "אנו מאמינים שהצבא מזיז כוחות כדי לבצע מתקפה בקנה מידה גדול".

בתוך כך, אתר אינטרנט סורי פרסם הבוקר כי תנועת האחים המוסלמים בדמשק נטלה אחריות על הפיגוע הכפול שאירע אתמול. יחד עם זאת, בשיחה עם רשת אל-ערביה הכחישה התנועה בתוקף את הפרסומים לפיהם היא נטלה אחריות על הפיגועים והבהירה כי המודיעין הסורי זייף את ההודעה.

אתמול דיווחו כלי התקשורת בסוריה על שני "פיגועי הטרור" – האחד כוון נגד מנהלת הביטחון הכללי במדינה, מגופי הביטחון המרכזיים בסוריה, והשני נגד מטה ביטחוני אחר בעיר. רשת טלוויזיה סורית דיווחה כי במתקפה נהרגו 44 חיילים ואזרחים וכי כמאה בני אדם נפצעו.

בהודעה שפרסם הבוקר משרד הפנים הסורי, הוא חזר על עמדתו מאתמול לפיה ארגון אל-קאעדה עומד מאחורי הפיגועים. "השיטה שבה בוצעו הפיגועים ובחירת היעדים לפיגועים מצביעות על טביעת אצבע של ארגון אל-קאעדה", נכתב בהודעה, "זוהי עליית מדרגה בניסיונותיהם של ארגוני הטרור הכופרים והחמושים לפגוע בסוריה בתשעת החודשים האחרונים. הפיגועים הללו חושפים את הפנים האמיתיים של התכנית לפגוע בסוריה, בביטחונה וביציבותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully