וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 הרוגים במתקפה על מנגנוני ביטחון בלב דמשק

ניר יהב

23.12.2011 / 10:32

הטלוויזיה בסוריה דיווחה כי הותקפו 2 מתקנים בטחוניים בבירה באמצעות מכוניות תופת, בתקיפה שלא נראתה כמוה מאז פרצו המהומות. 40 אזרחים וחיילים נהרגו. המשטר: "פיגוע של אל-קאעדה"

כלי התקשורת בסוריה דיווחו הבוקר (שישי) כי בעיר דמשק אירעו הבוקר שני "פיגועי טרור": האחד כוון נגד מינהלת ביטחון המדינה, מגופי הביטחון המרכזיים בסוריה, והשני נגד מטה ביטחוני בעיר. מוקדם יותר דווח על שני פיצוצים עזים שאירעו בבירה הסורית ומספר דקות לאחר מכן דווח כי מדובר בפיגועים. רשת טלוויזיה סורית דיווחה כי במתקפה נהרגו 40 חיילים ואזרחים, וכמאה בני אדם נפצעו.

אף גורם עדיין לא נטל אחריות על הפיגועים, אולם התקשורת הסורית דיווחה כי מחקירה ראשונית עולה כי ארגון "אל-קאעדה" עומד מאחוריהם. רשת הטלוויזיה הלבנונית "אל-ג'דיד" דיווחה כי שני הפיצוצים אירעו בשכונת כפר סוסה שבמרכז דמשק ובעקבותיהם נשמע קול ירי מאסיבי. ערוץ הטלוויזיה הלבנוני NBN דיווח כי מספר בני אדם נהרגו כתוצאה מהפיצוצים. הטלוויזיה הסורית דיווחה כי הפיגועים בוצעו על ידי מחבלים מתאבדים שהסתייעו במכוניות תופת.

בתקופה האחרונה טוענת סוריה כי פעילים של אל-קאעדה הסתננו לסוריה מעירק והתרכזו בצפון המדינה ובמרכזה, וכי הם עומדים מאחורי חלק מהאירועים האלימים במדינה. שר החוץ הסורי, וואליד מועלם, אמר בכמה הזדמנויות בתקופה האחרונה כי פעילי הארגון פועלים במדינה. זאת בנוסף לכך שסוריה האשימה גם את ישראל ואת טורקיה במעורבות בנעשה בתוך המדינה. דובר משרד החוץ הסורי, ג'יהאד מקדסי, אף אמר היום כי לבנון הזהירה את דמשק לפני יומיים על כך שכוח "אל-קאעדה" חדר לשטחה.

"יותר מ-6,000 הרוגים מאז פרוץ המהומות"

אתמול הודיע ארגון בינלאומי לזכויות אדם, היושב בבריטניה, כי אסף עדויות על יותר מ-6,237 מקרי מוות של אזרחים ואנשי כוחות הביטחון בסוריה, כש-617 מהם עונו לפני מותם - מאז פרוץ המחאה נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד בחודש מרץ השנה. על פי נתוני הארגון, לפחות 400 מהמתים הם ילדים. הנתון שפרסם הארגון גבוה בכ-1,000 מהערכת האו"ם האחרונה, שגם היא טיפסה מעלה בחדות במהלך החודש האחרון.

השבוע האחרון היה אחד השבועות העקובים ביותר מדם מתוך תשעת חודשי המחאה במדינה. ארגוני אופוזיציה בסוריה טוענים כי השבוע נעשה טבח של ממש במחוז אידליב, ובייחוד בעיר א-זאוויה. לדבריהם, מאז שנחתם ההסכם מול הליגה הערבית ביום שני, נהרגו במקום כ-250 בני אדם, מרביתם עריקים, שנורו למוות על ידי חבריהם לשורות הצבא. עוד דווח כי 38 בני אדם נהרגו אתמול מאש כוחות הביטחון במהלך הפגנות מחאה ברחבי המדינה.

בתוך כך, הגיעה אתמול משלחת ראשונה ובה 12 פקחים בינלאומיים לדמשק, בהתאם להסכם שחתמה סוריה מול הליגה הערבית בתחילת השבוע. זמן קצר לאחר הפיצוצים, הגיעה משלחת של פקחי הליגה לבקר באזור.

עוד בנושא

סוריה: ”מעל 6,000 בני אדם נהרגו מאז ההתקוממות”
פקחי הליגה הערבית בדרך לסוריה, האלימות נמשכת
צבא סוריה בלחץ: תרגל שיגור טיל ”יאחונט” המתקדם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully