וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "מעל 6,000 בני אדם נהרגו מאז ההתקוממות"

22.12.2011 / 21:10

ארגון זכויות אדם פרסם נתונים שאסף על המצב בסוריה, לפיהם לפחות 400 מהמתים היו ילדים. עוד עולה מהנתונים כי לפחות 69,000 בני אדם נעצרו מאז חודש מרץ, כשרק כ-32,000 מהם שוחררו

ארגון בינלאומי לזכויות אדם, היושב בבריטניה, הודיע הערב (חמישי) כי אסף עדויות על יותר מ-6,237 מקרי מוות של אזרחים ואנשי כוחות הביטחון בסוריה, כש-617 מהם עונו לפני מותם - מאז פרוץ המחאה נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד בחודש מרץ השנה. על פי נתוני הארגון, לפחות 400 מהמתים הם ילדים. הנתון שפרסם הארגון גבוה בכ-1,000 מהערכת האו"ם האחרונה, שגם היא טיפסה מעלה בחדות במהלך החודש האחרון.

"כעת לא ניתן להפנות את עינינו מהזוועה בסוריה. אחד מכל 300 סורים נהרג או נכלא", אמר ריקן פאטל, מנכ"ל "אוואז", ארגון זכויות האדם שפרסם את הנתונים. "לעולם יש בחירה: לעמוד מנגד בשעה שמתרחשת בסוריה מלחמת אזרחים או להפעיל לחץ כדי לכפות את הפלתו של אסד".

הפגנה נגד שלטון אסד בבירת סוריה דמשק, 19 בדצמבר 2011. רויטרס
אחד השבועות העקובים ביותר מדם בסוריה מאז פרוץ המחאה/רויטרס

עוד עולה מנתוני הארגון כי כוחות הביטחון בסוריה עצרו לפחות 69,000 בני אדם מאז החלו ההתקוממויות במדינה, כשרק כ-32,000 מהם שוחררו. מנגד, גורמים רשמיים במשטר הסורי ממשיכים לטעון כי המדינה נלחמת ב"טרוריסטים" המגובים במימון גורמים זרים. המדינה פרסמה היום מכתב פתוח לאו"ם, שבו נכתב כי יותר מ-2,000 בני אדם השייכים לכוחות הביטחון של סוריה נהרגו במהלך המהומות על ידי אותם "טרוריסטים".

הפגנות בסוריה נגד שלטונו של באשר אסד, דצמבר 2011. רויטרס
לפחות 69,000 בני אדם נעצרו מאז שהחלו המהומות/רויטרס

השבוע האחרון היה אחד השבועות העקובים ביותר מדם מתוך תשעת חודשי המחאה. ארגוני אופוזיציה בסוריה טוענים כי השבוע נעשה טבח של ממש במחוז אידליב, ובייחוד בעיר א-זאוויה. לדבריהם, מאז שנחתם ההסכם מול הליגה הערבית ביום שני, נהרגו במקום כ-250 בני אדם, מרביתם עריקים, שנורו למוות על ידי חבריהם לשורות הצבא. עוד אמרו כי גם הבוקר נמשכו מעשי האלימות. עוד דווח כי 38 בני אדם נהרגו אתמול מאש כוחות הביטחון במהלך הפגנות מחאה ברחבי המדינה.

בתוך כך, הערב הגיעה משלחת ראשונה ובה 12 פקחים בינלאומיים לדמשק, בהתאם להסכם שחתמה סוריה מול הליגה הערבית בתחילת השבוע.

המהומות בסוריה - כותרות אחרונות:
פקחי הליגה הערבית בדרך לסוריה, האלימות נמשכת
אתמול: ערב הגעת המשקיפים לסוריה: 250 הרוגים בטבח
לפני יומיים: עוד 82 הרוגים בהפגנות וקרבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully