וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הגעת המשקיפים לסוריה: "250 הרוגים בטבח"

ניר יהב

21.12.2011 / 15:45

לטענת ארגוני אופוזיציה, היומיים האחרונים היו בין העקובים מדם ביותר מפרוץ ההתקוממות. במוקד: מחוז אידליב הצפוני, שם מפגיז הצבא כפרים ועיירות. דיווח: טכנאים אירנים נחטפו בחומס

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה אמיר קוטיגרו)

"מעשי טבח מזוויעים" - כך מתארים במועצה הלאומית הסורית, ארגון הגג המרכזי המאחד תחתיו את תנועות האופוזיציה בסוריה, את ההתרחשויות במדינה ביומיים האחרונים, ערב הגעתם של פקחי הליגה הערבית, שצפויים לנחות בדמשק מחר (חמישי), בניסיון אחרון להביא להפסקת שפיכות הדמים במדינה, לאחר שסוריה הסכימה השבוע להצבתם. בתוך כך, נרשם היום אירוע שמהותו טרם התבררה בעיר חומס, שם ככל הנראה נחטפו על ידי גורם לא ידוע חמישה מהנדסים אירנים.

במועצה הלאומית מעריכים כי במעשי האלימות, המתמקדים כעת בעיקר במחוז אידליב בצפון המדינה, נהרגו ב-48 השעות האחרונות כ-250 בני אדם, וקוראים לליגה הערבית ולמועצת הביטחון של האו"ם לנקוט בכל "הצעדים הדרושים" כדי להגן על העם הסורי מפני השלטונות.

התפתחויות אחרונות בסוריה:
אתמול: עשרות הרוגים, בעיקר במחוז אידליב
שלשום: "כ-70 חיילים שביקשו לערוק נורו למוות"
"אסד התעלם ממשעל, בכירי חמאס עוזבים לירדן"
מפגן כוח: צפו במטוסי הקרב הסורים בפעולה

הפגנה נגד שלטון אסד בבירת סוריה דמשק, 19 בדצמבר 2011. רויטרס
רובע אל-מידאן בדמשק, השבוע/רויטרס

"המועצה קוראת לנקוט בכל הצעדים הדרושים כדי לשים קץ למסע שפיכות הדמים שבו נפגעות עוד ועוד ערים ועיירות", נאמר בהודעה שפרסמה היום המועצה. ההודעה קוראת לקיים כינוס חירום של מועצת הביטחון של האו"ם, "כדי לדון במעשי הטבח ורצח העם של השלטון בהר זאווייה, באידליב ובחומס; כדי לגנות את מעשי המשטר; כדי להכריז על הערים המותקפות באכזריות כ'אזורים בטוחים' שיהיו נתונים להגנה בינלאומית; וכדי לאלץ את כוחות השלטון לסגת מהאזורים הללו. אנו קוראים לצלב האדום הבינלאומי ולארגונים בינלאומיים נוספים להתערב ישירות ולהושיט סיוע הומניטרי דחוף".

גם ארגוני אופוזיציה סורים נוספים, בהם "ועדות התיאום המקומיות" ו"הארגון הסורי לזכויות אדם" היושב בלונדון דיווחו על מניין הרוגים של למעלה מ-100 אתמול ולמעלה מ-100 שלשום, המתוארים כשניים מן הימים העקובים מדם ביותר מאז פרוץ ההתקוממות במדינה.

הפגנה נגד שלטון אסד בבירת סוריה דמשק, 19 בדצמבר 2011. רויטרס
רובע אל-מידאן בדמשק, השבוע/רויטרס

מעשי האלימות ביומיים האחרונים מתמקדים בעיקר במחוז אידליב הצפוני, סמוך לגבול טורקיה, שם ממשיך צבא סוריה להפגיז עיירות וכפרים. במקביל, לידי סוכנות רויטרס הגיעו כמה תמונות נדירות של הפגנות נגד השלטון בבירה דמשק, שככל הידוע לרוב נשמר בה השקט, בין היתר מרובע אל-מידאן, שם הבעירו המפגינים צמיגים והעלו באש פחי זבל.

היום התירה סוריה לכמה עיתונאים זרים להיכנס לעיר חומס במרכז המדינה, שהייתה בחודשים האחרונים אחד המוקדים העיקריים של שפיכות הדמים, ולצלם שם כמה קטעי וידאו בהן נראית שגרת החיים בעיר. כן תועדו הלוויות של חיילי צבא שנהרגו בעימותים, ושל אנשי צבא פצועים בבתי החולים.

חומס, היום:

בתוך כך, דיווחה היום התקשורת באירן, כי שמונה טענאים, ובהם חמישה אזרחים אירנים, נחטפו בחומס על ידי אלמונים חמושים. לפי דיווח רשת החדשות האירנית באנגלית, Press-TV, הטכנאים הועסקו בבניית תחנת הכוח של העיר במהלך השנתיים האחרונות. לא ברור מה הרקע לחטיפה. בשגרירות אירן בדמשק אישרו את פרטי הדיווחים, והוסיפו כי אירן "דורשת את שחרורם המיידי".

לפי הפרטים שנמסרו, השמונה נחטפו בשעת בוקר מוקדמת, כשהיו בדרכם לעבודה בתחנת הכוח. לפי דיווח סוכנות הידיעות הסורית הממלכתית SANA, שמונת הטכנאים, "בעלי אזרחויות שונות", נעלמו יחד עם האוטובוס שהסיע אותם לעבודה. חטיפות ומעשי הרג על בסיס עדתי או דתי הופכות באחרונה לנפוצות ביותר באזורי העימות בסוריה.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

הפגנה נגד שלטון אסד בבירת סוריה דמשק, 19 בדצמבר 2011. רויטרס
רובע אל-מידאן בדמשק, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully