וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים סותרים: מי אחראי לפיגועים בסוריה?

ניר יהב

24.12.2011 / 15:32

לצד פרסום של אתר סורי על כך שתנועת האחים המוסלמים נטלה אחריות לפיגועים שאירעו אתמול כנגד מנגנוני הביטחון בדמשק, בתנועה מכחישים הדיווח וטוענים כי המודיעין הסורי זייף ההודעה

אתר אינטרנט סורי פרסם הבוקר (שבת) כי תנועת האחים המוסלמים בסוריה נטלה אחריות על שני הפיגועים שאירעו אתמול בדמשק. יחד עם זאת, בשיחה עם רשת אל-ערביה הכחישה התנועה בתוקף את הפרסומים לפיהם היא נטלה אחריות על הפיגועים והבהירה כי המודיעין הסורי זייף את ההודעה.

אתמול דיווחו כלי התקשורת בסוריה על שני "פיגועי הטרור" – האחד כוון נגד מנהלת הביטחון הכללי במדינה, מגופי הביטחון המרכזיים בסוריה, והשני נגד מטה ביטחוני אחר בעיר. רשת טלוויזיה סורית דיווחה כי במתקפה נהרגו 44 חיילים ואזרחים וכי כמאה בני אדם נפצעו.

בהודעה שפרסם הבוקר משרד הפנים הסורי, הוא חזר על עמדתו מאתמול לפיה ארגון אל-קאעדה עומד מאחורי הפיגועים. "השיטה שבה בוצעו הפיגועים ובחירת היעדים לפיגועים מצביעות על טביעת אצבע של ארגון אל-קאעדה", נכתב בהודעה, "זוהי עליית מדרגה בניסיונותיהם של ארגוני הטרור הכופרים והחמושים לפגוע בסוריה בתשעת החודשים האחרונים. הפיגועים הללו חושפים את הפנים האמיתיים של התכנית לפגוע בסוריה, בביטחונה וביציבותה". משרד הפנים קרא לציבור הסורי לשתף פעולה עם הגורמים הנוגעים בדבר ולעדכן אותם על כל "דבר חשוד" וזאת על מנת "לגדוע את יד הטרור והפשע ולהגן על האזרחים".

בתקופה האחרונה טוענת סוריה כי פעילים של אל-קאעדה הסתננו לסוריה מעירק והתרכזו בצפון המדינה ובמרכזה, וכי הם עומדים מאחורי חלק מהאירועים האלימים במדינה. שר החוץ הסורי, וואליד מועלם, אמר בכמה הזדמנויות בתקופה האחרונה כי פעילי הארגון פועלים במדינה. זאת בנוסף לכך שסוריה האשימה גם את ישראל ואת טורקיה במעורבות בנעשה בתוך המדינה. דובר משרד החוץ הסורי, ג'יהאד מקדסי, אף אמר היום כי לבנון הזהירה את דמשק לפני יומיים על כך שכוח "אל-קאעדה" חדר לשטחה.

בתוך כך, אחמד רמדאן, בכיר אופוזיציה סורי היושב בגלות בקנדה, אמר אתמול כי הוא סבור הנשיא הסורי הוא שעומד מאחורי הפיצוצים שהרגו רבים מאנשיו. "המשטר הסורי רוצה להראות למשקיפי הליגה הערבית שהמצב בסוריה מסוכן", אמר רמדאן לרשת הטלוויזיה הלבנונית MTV. לעומת רמדאן, ארגון חזבאלללה טוען כי דווקא ארצות הברית היא האחראית לפיגועים. בהודעה שפרסם הארגון, בה ביקש לגנות את הפיצוצים, נכתב כי הכוחות האמריקניים היו מעורבים בפיגוע.


עוד באותו נושא:
האו"ם גינה את הפיגועים בסוריה - אך לא את אסד
האופוזיציה בסוריה: "אסד עומד מאחורי הפיצוצים"
40 הרוגים במתקפה על מנגנוני ביטחון בלב דמשק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully