וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבבות מפגינים בחומס למשקיפים: "שוחטים אותנו"

27.12.2011 / 17:00

נראה כי הגעת נציגי הליגה הערבית העניקה תקווה לתושבי העיר הסורית, ש-70,000 מהם יצאו להפגין - ופוזרו בגז מדמיע. בסרטונים ברשת נראים תושבים מפצירים במשקיפים: "אנו זקוקים להגנה"

משקיפי הליגה הערבית סיימו יום עבודה ראשון בעיר חומס שבמרכז סוריה - וזה כנראה לא היה יום קל. בכמה סרטונים שהעלו תושבים בעיר ליוטיוב מתועדים מפגשים של המשקיפים עם תושבים מקומיים בשכונת באבא עמרו בעיר, שהופגזה קשות בימים האחרונים בידי הצבא. "בואו לראות, שוחטים אותנו!", קורא אחד התושבים לעברם באחד הסרטונים, כשברקע נשמעים קולות ירי ופיצוצים - עדות לכך שהצבא עדיין פעיל בעיר, אף שבבוקר דיווחו תושבים כי טנקים נראו עוזבים אותה.

"לא יכול לחצות את הרחוב בגלל הירי"

בסרטון אחד בו נראים לפחות שניים מהפקחים, מנסים התושבים המקיפים אותם לשכנע אותם להעמיק אל תוך השכונה, ואחד מהם אף תופס בכנף בגדו של המשקיף ומנסה לגרור אותו. כמו כן, נשמע אחד התושבים כשהוא דורש מאחד הפקחים לחזור לעיני המצלמה על דברים שאמר בנוגע לדאגתו מהירי בעיר, אך הפקח משיב כי היחיד במשלחת שמוסמך למסור הודעה פומבית הוא ראש המשלחת, הגנרל הסודני מוחמד דאבי. "אמרת לראש המשלחת שאינך יכול לחצות את הרחוב בגלל הירי", קורא לעברו התושב. "מדוע אינך יכול לומר זאת לנו?".

הגנרל דאבי, עם זאת, שומר בינתיים על עמימות, ובהצהרה קצרה שמסר בסוף יום העבודה אמר רק כי הוא עצמו מתכוון לשוב לדמשק, בעוד צוותו יישאר בעיר וימשיך בעבודתו. מלבד זאת, הסכים לומר רק את אותו משפט שהוא אומר מאז הגעתו למדינה, בכל פעם שהוא נשאל לגבי ממצאי הבדיקה: "כל הצדדים משתפים עמנו פעולה באופן משביע רצון". עוד הוסיף כי היום הראשון בחומס עבר בצורה "מוצלחת מאוד".

"אנחנו רוצים את העצורים"

בתוך כך, נראה כי הגעת המשקיפים העניקה תקוות מחודשות לתושבים בעיר, שעשרות אלפים מהם יצאו בשעות הצהריים להפגין, והחלו לצעוד לעבר מרכזה. "יש לפחות 70,000 מפגינים", נמסר מארגון זכויות האדם הסורי היושב בלונדון. "הם צועדים לעבר מרכז העיר, וכוחות הביטחון מנסים לעצור בעדם, תוך ירי גז מדמיע".

בסרטונים נוספים שהעלו היום לרשת תושבי העיר נראים המפגינים כשהם מקיפים את צוותי המשקיפים וקוראים: "אנחנו רוצים הגנה בינלאומית", וגם "העם רוצה להפיל את בשאר". באחד מהם נראית אשה עטויית רעלה מסתערת על אחד המשקיפים וזועקת לעברו: "אנחנו רוצים את שחרור העצורים".

עוד סביב הגעת המשקיפים לסוריה:
הבוקר: המשקיפים הגיעו לחומס - הטנקים של אסד עזבו
משקיף ערבי נפצע בסוריה: "השלטון נוקם בעם"
רגע לפני הפקחים: חומס מופגזת, עשרות הרוגים

סיור בין כתמי הדם בסמטאות העיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully