וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכניעה של אסד: צבא סוריה יסיג כוחות מהערים

ניר יהב

2.11.2011 / 19:10

יממה לאחר הדיווח בדבר הסכם שאמור להביא לסיום המשבר בסוריה, נחשפים פרטיו. בהודעה הרשמית שנמסרה לליגה הערבית, הבטיח המשטר בדמשק לשחרר את כל העצירים הפוליטיים

דמשק הודיעה רשמית לליגה הערבית שהיא מקבלת את תכניתה לסיום המשבר בסוריה "ללא כל הסתייגות". מפרטי ההסכם, שפורסמו היום (רביעי) בקהיר, עולה כי סוריה תסיג את כוחות הביטחון שלה מהערים במדינה, תשחרר את כל העצירים הפוליטיים, תאפשר כניסה של כלי תקשורת ערבים ובינלאומיים לערים ותפתח בדיאלוג לאומי עם האופוזיציה בחסות הליגה הערבית. בהסכם לא נכתב היכן יתקיים הדיאלוג בין המשטר הסורי לבין האופוזיציה.

לפי ההסכם, השלטונות הסורים יפסיקו לעשות שימוש באלימות נגד המפגינים, יוציאו את כל הטנקים והחיילים החמושים מהערים הסוריות ויאפשרו לנציגי הליגה הערבית וכלי התקשורת לבקר בערים "ולראות במו עיניהם מה קורה בשטח". ההסכם קובע עוד כי ברגע שממשלת סוריה תמלא אחר התחייבויותיה, הליגה הערבית תפתח דיאלוג עם כל נציגי האופוזיציה ועם הממשלות הערביות.

כלי התקשורת הממלכתיים בסוריה דיווחו אף הם על ההסכם שהושג עם הליגה הערבית. שגריר סוריה בליגה הערבית צוטט באמרו כי סעיפי ההסכם התקבלו "מתוך עמדתה של סוריה נגד אלימות ובעד רפורמות". לדבריו, סוריה קיבלה בחיוב את המאמצים הערבים והיא יודעת שהליגה הערבית תשמור על יציבותה של סוריה.

עוד בנושא:

פתרון למשבר בסוריה? "הסדר עם הליגה הערבית"
מזכ"ל נאט"ו: לא נפעל צבאית בסוריה בשום צורה
"הליגה הערבית הזהירה את אסד מהתערבות בינ"ל"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully