וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל נאט"ו: לא נפעל צבאית בסוריה בשום צורה

למרות דרישות המפגינים להתערבות בינלאומית, מבהיר אנדרס פוג רסמוסן כי הברית לא תאכוף אזור אסור לטיסה. הליגה הערבית תובעת מאסד להשיב עוד היום להצעתה לפתיחת דיאלוג עם האופוזיציה

על רקע הדרישה הגוברת של המפגינים המתקוממים נגד השלטון בסוריה להתערבות בינלאומית, ולאחר שאפילו הליגה הערבית איימה השבוע על הנשיא בשאר אסד בהתערבות כזו, מצנן את ההתלהבות דווקא הגוף הבינלאומי שאמור להוציא אותה לפועל: מזכ"ל נאט"ו, הגנרל אנדרס פוג רסמוסן, אמר בצהריים (שני) כי הברית הצפון אטלנטית לא תאכוף איסור טיסה מעל שמי סוריה, ולא תפעל צבאית בשטחה.

רסמוסן אמר את הדברים בשיחה עם כתבים במהלך ביקור בטריפולי בירת לוב, שם נשאל לגבי הדרישות שהציבו כמה ארגוני אופוזיציה בסוריה. "הרעיון פסול לחלוטין", הבהיר רסמוסן לסוכנות הידיעות הצרפתית. "נאט"ו לא תפעל בסוריה בכל צורה". מזכ"ל נאט"ו הגיע ללוב לביקור פתע - שעות לפני שמסתיים בה באופן רשמי המבצע האווירי של הברית, שפעלה בה בשבעת החודשים האחרונים. לפי החלטת מועצת הביטחון, המנדט של נאט"ו לפעול במדינה מסתיים הלילה ב-23:59.

ההתקוממות בסוריה - כותרות אחרונות בוואלה!:
"הליגה הערבית הזהירה את אסד מהתערבות בינ"ל"
אסד: "התערבות המערב בסוריה תוביל לרעידת אדמה"
ביום שישי: המפגינים מחכים לסיוע בינלאומי, עשרות נהרגו
שבת: הצבא הפגיז עיר בה מסתתרים חיילים שערקו

הפגנה נגד שלטון אסד, חומס, סוריה, 30 באוקטובר 2011. רויטרס
"אם תספקו לנו אזור אסור לטיסה, אנשינו יוכלו לבדם להפיל את הפחדן השקרן". שלט בהפגנה בעיר חומס, אתמול/רויטרס

על רקע דבריו של מזכ"ל נאט"ו, מכונסת היום בקטאר הליגה הערבית, וחברותיה ממתינות לתשובתו של אסד לגבי ההצעה לסיום המשבר במדינה, אותה הציגו אתמול בפניו. לפי תוכנית פעולה המוצעת, שהוצגה אתמול בקטאר לשר החוץ הסורי וואליד מועלם וליועצתו הפוליטית של אסד, בותיינה שעבאן, המשטר הסורי יפתח בדיאלוג עם האופוזיציה בקהיר, ולצד זאת יפסיק מיידית של האלימות כלפי המפגינים המתקוממים נגד השלטון, יסיג את כוחות הצבא מהערים, ישחרר את כל מתנגדי המשטר שנעצרו מאז פרוץ ההתקוממות ויאפשר את הצבתם של משקיפים מטעם הליגה הערבית במדינה.

אסד לטלוויזיה הרוסית: מוכן לדבר עם האופוזיציה

לפי דיווח אתמול בעיתון בכווית, משלחת הליגה הערבית שביקרה בסוריה בשבוע שעבר, בראשות ראש ממשלת קטאר, שייח חמד בן ג'אסם, אף איימה על אסד כי אם לא יפתח בדיאלוג ויציג תוכנית מסודרת לרפורמה שלטונית, העולם יטיל סנקציות על סוריה ויתערב צבאית בנעשה במדינה.

בן ג'אסם עצמו אמר אתמול כי "המשלחת הגיבה בחריפות גדולה להרג האחרון". עוד הוסיף כי "בין אם יש הסכמה ובין אם לאו, אנחנו מצפים לתשובה היום. אם הם יסכימו לנייר העבודה, נתחיל ליישמו באופן מיידי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנה נגד שלטון אסד, חומס, סוריה, 30 באוקטובר 2011. רויטרס
מפגינים בחומס, אתמול/רויטרס

אסד עצמו העניק אתמול ראיון לטלוויזיה הרוסית. לאחר איומיו לגרום ל"רעידת אדמה" במזרח התיכון, בראיון שהעניק יום קודם לכן ל"סנדיי טלגרף" הבריטי, הפעם הוא נשמע מתון ומפויס יותר, והביע הסכמה לקיים מגעים עם האופוזיציה. "נשתף פעולה עם כל הכוחות הפוליטיים", אמר, "הן אלו שהיו קיימים לפני המשבר והן אלו שצמחו במהלכו". עם זאת, הוא חזר והאשים "כנופיות חמושות שנתמכות מחו"ל" בהובלת המהומות ובגרימת "אלפי אבידות לכוחות הביטחון". באופוזיציה הסורית טוענים בעקביות שהצעותיו של אסד לדיאלוג אינן רציניות, שכן הוא ממשיך במקביל כל העת בהרג, עינויים ו"העלמה" של מתנגדיו.

לדברי גורמי אופוזיציה סורים, מאז תחילת גל המהומות הנוכחי ביום שישי האחרון, נהרגו בתוך שלושה ימים ברחבי המדינה 61 אזרחים ו-30 חיילים. לפי נתוני האו"ם, מתחילת ההתקוממות בחודש מרץ נהרגו במדינה כבר למעלה מ-3,000 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully