וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "התערבות המערב בסוריה תוביל לרעידת אדמה"

30.10.2011 / 4:19

נשיא סוריה מאיים כי אם כוחות המערב יתערבו במהומות המתרחשות במדינתו, "המזרח התיכון יובער". הוא הודה כי הרשויות בדמשק עשו "טעויות רבות" עם תחילת המהומות

נשיא סוריה, בשאר אסד, איים אמש (שבת) כי התערבות של כוחות המערב בנעשה בסוריה תוביל ל"רעידת אדמה שתבעיר את המזרח התיכון". בראיון לעיתון הבריטי, ה"סנדיי טלגרף", אמר אסד כי "סוריה נמצאת כעת במרכז האזור - היא קו השבר, ואם תשחקו עם האדמה תגרמו לרעידת אדמה". אסד המשיך ותהה האם מדינות המערב מעוניינות לחזות ב"אפגניסטן נוספת".

עוד על ההתרחשויות בסוריה:
סוריה: הצבא מפגיז עיר בה מסתתרים חיילים שערקו
הליגה הערבית לאסד: הפסק הרג האזרחים ומיד
ביום שישי: המפגינים מחכים לסיוע בינלאומי, עשרות נהרגו

"כוחות המערב, ללא ספק, הולכים להגביר את הלחץ", אמר אסד, "אך סוריה שונה ממצרים, טוניסיה ותימן. ההיסטוריה שונה. המדיניות שונה. לדבריו, המשבר האחרון בסוריה הוא המשך ישיר של המלחמה בין המשטר לבין פעילים חמושים של מפלגת "האחים המוסלמים", אותה החל אביו, הנשיא חאפז אסד, בשנת 1982 בעיר חמה. "אנו נלחמים באחים המוסלמים מאז שנות ה-50 ואנחנו עדיין נלחמים עמם", אמר.

אסד הודה כי בשלבים הראשונים של המשבר בסוריה הרשויות עשו "טעויות רבות", אך לדבריו, המצב כעת השתפר והוא החל ביישום רפורמות שיורגשו בתוך שבוע. "תהליך השינוי אינו איטי כל כך", הסביר אסד, "לוקח 15 שניות לחתום על חוק, אך אם זה לא מתאים לחברה שלך תהיה התפלגות".

בתוך כך, פעילים לזכויות אדם מסרו כי ב-48 השעות האחרונות נהרגו בסוריה לא פחות מ-50 בני אדם מאש כוחות הביטחון. עוד נמסר כי ייתכן שכ-30 חיילים נהרגו בעימותים עם מפגינים בעיר חומס וכן במארב בצפון מחוז אידליב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully