וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הערבית לאסד: הפסק הרג האזרחים ומיד

29.10.2011 / 2:00

בגינוי החריף ביותר שהשמיעה מאז פרוץ המהומות במדינה, גינתה הוועדה המיוחדת של הליגה לטיפול במשבר הסורי את המשטר המדכא, ואמרה כי "על הממשלה להגן על אזרחיה"

ועדת השרים המיוחדת של הליגה הערבית לטיפול במהומות המתחוללות בסוריה, שיגרה אמש (שישי) מסר "בהול" לנשיא המדינה, בשאר אסד, בקריאה חריפה להפסיק את הרג האזרחים במדינה, ולהביא לסוף את הדיכוי האלים של כוחות הביטחון שלו את המהומות המתחוללות במדינה מאז פברואר. בגינוי החריף ביותר של הליגה את אסד מאז פרוץ המהומות, הביעה הוועדה "חוסר שביעות רצון חמור מהמשך ההרג של אזרחים סורים".

מהומות בסוריה - כותרות אחרונות
סוריה: המפגינים מחכים לסיוע בינלאומי, עשרות נהרגו
סוריה: מפגינים שבתו, 9 חיילים נהרגו מפגיעת רקטה
דו”ח אמנסטי: בתי החולים בסוריה משמשים לעינויים

נשיא סוריה בשאר אסד נואם בפני הפרלמנט בדמשק, 2011. AP
גינוי חריף מצד הליגה הערבית. נשיא סוריה אסד/AP

עוד נכתב בהודעה כי "הוועדה מקווה שהממשלה הסורית תנקוט בצעדים כדי להגן על אזרחיה". ביום ראשון הקרוב צפויה נציגות של הליגה, ובראשה ראש ממשלת קטאר, שייח' חאמד אל-ת'אני, להיפגש עם נציגים סוריים בדוחא, בירת קטאר, זאת למרות דיווחים קודמים כי הפגישה תיערך בדמשק – שם כבר ביקרה הוועדה השבוע.

40 הרוגים ביום שישי אחד

בעימותים שנערכו אתמול בין המפגינים נגד משטרו של אסד לבין כוחות הביטחון במדינה נהרגו לפחות 40 בני אדם – כך דיווחו ארגוני זכויות אדם לסוכנות הידיעות רויטרס. מרבית ההרוגים נרשמו בערים חומס וחמה, בהן התקיימו הפגנות בדרישה להתערבות בינלאומית להגנה על המפגינים, ולכינון דמוקרטיה במדינה.

עם זאת, היו גם בשורות למפגינים, לפחות לדבריהם – כ-50 חיילים נוספים, בהם קצין בדרגת תת-אלוף, עקרו משורות הצבא והצטרפו למפגינים בחומס, העיר השלישית בגודלה במדינה, ואחד ממוקדי המהומות העיקריים.

ברחבי המדינה נערכו אתמול הפגנות בסימן "יום השישי של המצור האווירי". המפגינים הרבים נענו לקריאות ברשתות החברתיות ויצאו להפגין בתום תפילות יום השישי. הם קראו לקהילה הבינלאומית לסייע בהפלת המשטר של הנשיא בשאר אסד, להטיל מצור אווירי על סוריה ולהגן על האזרחים בה. ההפגנות פרצו למרות ההיערכות המוגברת של כוחות הביטחון ברחבי הערים. באזור העוטף את דמשק, לדוגמא, הטילו הכוחות הסורים סגר על המסגדים והציבור מחסומים במחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully