וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: הצבא מפגיז עיר בה מסתתרים חיילים שערקו

29.10.2011 / 10:23

לפחות אדם אחד נהרג באחת ההתקפות הקשות על חומס מאז החלה המחאה בסוריה. ההפגזה כוונה נגד חיילים שערקו משורות הצבא ומצאו מקלט בעיר, בה נהרגו 300 בני אדם בעשרת הימים האחרונים

נמשך הדיכוי האלים של המחאה בסוריה: טנקים של הצבא הסורי הפגיזו היום (שבת) רובע בעיר חומס, באחת ההתקפות הקשות ביותר מאז הגביר הצבא את פעולותיו נגד ההתנגדות בעיר לפני כשבועיים, בניסיון לדכא את המחאה ההולכת וגוברת.

עוד על המתרחש בסוריה:
הליגה הערבית לאסד: הפסק הרג האזרחים ומיד
סוריה: המפגינים מחכים לסיוע בינלאומי, עשרות נהרגו
סוריה: מפגינים שבתו, 9 חיילים נהרגו מפגיעת רקטה
דו"ח אמנסטי: בתי החולים בסוריה משמשים לעינויים

ברובע שהופגז, באב-עמרו, מסתתרים מספר חיילים שערקו משורות הצבא. עד כה ערקו כבר מאות חיילים והצטרפו לשורות המחאה. לטענת ארגוני זכויות אדם, לפחות אדם אחד נהרג היום וחמישה נפצעו בהפגזות.

הטנקים ירו אש כבדה על תושבי העיר, בין היתר בתותחי נ"מ. לפחות בניין אחד עלה באש כתוצאה מההפגזה. לפי דיווחי ארגוני זכויות אדם, בעשרה הימים האחרונים נהרגו על ידי הצבא לפחות 300 בני אדם. מאז החלה ההתקוממות נגד אסד בחודש מרץ האחרון נעצרו כ-30 אלף מתושבי העיר, ונהרגו מעל 3,000 בני אדם ברחבי המדינה.

הנשיא באשר אסד, שאתמול גונה על ידי מדינות ערב, טוען כי הוא נוקט צעדים לגיטימיים כדי לדכא "טרור של חמושים", המגובים על ידי גורמים מחוץ לסוריה המעוניינים בהפלת שלטונו. דמשק טוענת כי המבצע הצבאי בחומס נועד לטהר את העיר מארגונים אלה. הממשל אוסר על צוותי תקשורת לדווח על הנעשה בחומס, והדיווחים היוצאים משם מתבססים על דיווחים של עדי ראיה וארגוני זכויות אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully