וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הליגה הערבית הזהירה את אסד מהתערבות בינ"ל"

ניר יהב

30.10.2011 / 12:16

על רקע איומי נשיא סוריה "להבעיר את האזור" אם העולם יתערב בנעשה במדינתו, מדווח עיתון כוויתי כי משלחת ערבית הבהירה לו שאם לא ייענה לדרישות, הוא צפוי ל"התערבות צבאית ואמברגו"

הליגה הערבית ממשיכה להקשיח את עמדתה כלפי סוריה. על רקע הגינוי הפומבי החריף בשבוע שעבר, הזהירה משלחת הליגה הערבית שביקרה בסוריה בימים האחרונים את הנשיא בשאר אסד כי אם לא ייענה לדרישות התיווך הערבי, יינקטו סנקציות נגד סוריה שיכללו אף התערבות בינלאומית ואמברגו בינלאומי על הכלכלה הסורית. כך דיווח הבוקר (ראשון) העיתון הכווייתי "אל-קבס". לפי הדיווח, המסתמך על גורמים ערבים המוגדים "מהימנים", הפגישה הייתה "כנה ורגועה" למרות שהוצגו בה רעיונות "מרחיקי לכת". היום צפויה להיערך בדוחא, בירת קטאר, פגישה נוספת בין משלחת הליגה הערבית לבין בכירים בממשלה הסורית, שבה צפויים הבכירים הסורים להשיב לדרישות המשלחת.

לפי הדיווח, חברי המשלחת בראשות ראש ממשלת קטאר, שייח חמד בן ג'אסם, הציגה בפני אסד כמה דרישות, בהן הצגת לוח זמנים ברור של הרפורמות שהמשטר מתכוון לקדם, ניהול דיאלוג עם האופוזיציה הסורית מחוץ לשטחי סוריה והפסקה מיידית של האלימות כלפי המפגינים המתקוממים נגד השלטון. הגורמים אמרו כי המשלחת אמרה לאסד שאם הוא לא ייענה לדרישות, העולם יטיל סנקציות ויתערב בנעשה בסוריה.

ההתקוממות בסוריה - כותרות אחרונות בוואלה!:
אסד: "התערבות המערב בסוריה תוביל לרעידת אדמה"
אתמול בסוריה: הצבא הפגיז עיר בה מסתתרים חיילים שערקו
יום שישי: עשרות נהרגו בסוריה, המפגינים מחכים לסיוע בינלאומי
הליגה הערבית לאסד: הפסק הרג האזרחים ומיד

הפגנה נגד שלטון אסד, העיר העתיקה פלמירה, סוריה, 28 באוקטובר 2011. רויטרס
הפגנה נגד אסד בעיר העתיקה פלמירה בסוריה, בסוף השבוע/רויטרס

לדברי הגורמים, אסד סירב לדרישה לנהל דיאלוג עם האופוזיציה הסורית מחוץ לשטחי סוריה, אך הציע לקיימו בתוך המדינה. כמו כן, תקף אסד קשות את כלי התקשורת הערבים המסקרים "בצורה בלתי מדויקת" את האירועים בסוריה, ודרש מחברי המשלחת "לנקוט בצעדים נגד אותם כלי תקשורת מסיתים". עוד אמר אסד כי "לאור האלימות מצד קבוצות טרור חמושות בסוריה, בלתי אפשרי לקדם רפורמות בשלב זה".

אסד: "קרבות של ממש"

אסד, כך אמרו הגורמים, טען מספר פעמים בפני נציגי הליגה הערבית כי קבוצות חמושות עומדות מאחורי אירועי האלימות במדינה ואף הסביר כי רבים מקרב ההרוגים הם אנשי כוחות הביטחון הסורים. "כלי התקשורת מדווחים שכוחות הביטחון הם אלו שיורים אש, אך מה שקורה בפועל הוא שבחלק מהמחוזות מתנהלים קרבות של ממש. החוליות החמושות הן אלו שיוזמות את הירי".

הגורמים סיפרו כי משלחת הליגה הערבית הייתה "כנה וברורה" בפגישתה עם אסד, וחבריה הבהירו לו כי אם המצב בשטח לא ייפתר, "תהיה התערבות צבאית ויוטל אמברגו בינלאומי שיפגע קשות בכלכלה הסורית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפגנה נגד שלטון אסד, חולה, סוריה, 28 באוקטובר 2011. רויטרס
עצרת ענק נגד אסד ביום שישי בעיר חולה/רויטרס

היום פורסם ב"סנדיי טלגרף" הבריטי הראיון עם אסד, שפורסם כבר אתמול בערב באתר העיתון, בו הזהיר את מדינות המערב לבל יתערבו בנעשה בארצו והבטיח "רעידת אדמה במזרח התיכון" במקרה כזה. "האם אתם רוצים לראות עוד אפגניסטן או עשרות אפגניסטן?", אמר אסד. "הרי כל בעיה עם סוריה תצית את כל האזור. אם התכנון הוא לפלג את סוריה, אז כך מפלגים את כל האזור". לדבריו, סוריה שונה לחלוטין מטוניסיה, מצרים ותימן: "סוריה היא קו השבר כרגע, ואם 'משחקים' עם הקרקע, אתה גורם לרעידת אדמה".

אסד הודה כי כוחות הביטחון הסורים ביצעו "שגיאות רבות" בשלבים הראשונים של המחאה נגד משטרו, אך שב והבהיר כי כוחות הביטחון פועלים אך ורק נגד טרוריסטים. הוא הבטיח כי הוא מקדם רפורמות ואף טען כי בעקבות כך, יותר ויותר אנשים תומכים בממשלה הסורית.

הפגנה נגד שלטון אסד, עמודה, סוריה, 28 באוקטובר 2011. רויטרס
צעדה נגד אסד ביום שישי בעיר עמודה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully