וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה חשף שמות 10 סוכני CIA שפעלו בלבנון

רשת "אל-מנאר" פרסמה את שמות חברי רשת הריגול שנחשפה במדינה, ושידרה סרטוני אנימציה המתעדים לכאורה פגישות שקיימו עם סוכנים מקומיים בסניפי "פיצה האט" ו"סטארבקס" בביירות

ארגון חיזבאללה חשף בפומבי את שמותיהם של עשרה קצינים מסוכנות הביון האמריקאית CIA, במסגרת החשיפה הגדולה של רשת ביון אמריקאית בלבנון ובמקביל באירן, עליה דווח בחודש שעבר. שמותיהם שודרו ביום שישי ברשת הטלוויזיה "אל-מנאר" של הארגון השיעי, כך דיווחו הלילה (שלישי) שורה של כלי תקשורת מערביים - שלא חזרו על השמות עצמם.

לדיווח ב"אל-מנאר" נלוו גם סרטוני אנימציה שדימו את פעילות הרשת בלבנון, ובין היתר נראו בהם מפגשים שקיימו לכאורה קציני ה-CIA עם סוכנים מקומיים אותם הפעילו, בסניפים של רשתות "פיצה האט" ו"סטארבקס" בבירה ביירות.

ב-CIA סירבו להתייחס ספציפית לדיווח. "הסוכנות אינה נוהגת להגיב על טענות מזויפות של ארגוני טרור", אמרה אמש לסוכנות AP דוברת הסוכנות, ג'ניפר יאנגבלאד. "חשוב לזכור שחיזבאללה הוא ארגון מסוכן, ו'אל-מנאר' היא זרוע התעמולה שלו. העובדה הזו לבדה צריכה לעורר ספקות לגבי מהימנות הטענות".

חיזבאללה וה-CIA הם אויבים ותיקים: עוד ב-1983 עמד הארגון מאחורי פיגוע התופת בשגרירות האמריקאית בביירות, בו נהרגו שמונה בני אדם. שנתיים לאחר מכן, חטף הארגון ורצח את מפקד נציגות ה-CIA בביירות, וויליאם באקלי. הארגון הואשם גם בפיגוע הענק במגורי ה"מארינס" בביירות, בו נהרגו 241 נחתים אמריקאיים. בארה"ב אומרים כי חיזבאללה הוא הארגון שהרג הכי הרבה אמריקאים בעולם, למעט אל-קאעדה.

פרשת הריגול הנוכחית החלה להיחשף כבר בחודש יוני, אז התפאר מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, כי ארגונו הצליח לעלות על עקבותיהם של שני סוכני CIA שהוחדרו לשורות הארגון. בארה"ב הכחישו אז את הדברים, אולם בחודש שעבר דיווחו כמה כלי תקשורת אמריקאיים על חשיפת הרשת בלבנון, שגרמה לכך שנציגות ה-CIA במדינה "יצאה לחלוטין מכלל פעולה". בדיווחים צוטטו כמה בכירים אמריקאיים שאישרו כי פעילות הסוכנות ספגה מהלומה קשה. כמה ימים לאחר מכן, אישרה גם אירן כי עצרה 12 סוכני CIA.

עוד על חיזבאללה:
"מתקן ההאזנה שחשף חיזבאללה הוטמן במלחמה"
נסראללה הופיע לראשונה מ-2008: "אנחנו מתחזקים"
אחרי נפילת אסד - מה יעלה בגורל חיזבאללה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully