וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה הופיע לראשונה מ-2008: "אנחנו מתחזקים"

ניר יהב

6.12.2011 / 11:45

יצא מהבונקר: מזכ"ל חיזבאללה הופיע בפני המונים בביירות לרגל חג העאשורה - הופעה ציבורית ראשונה בשלוש שנים. "רציתי להיות ביניכם לכמה דקות", אמר, ולאחר מכן שודר נאום מוקלט שלו

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק)

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ערך היום (שלישי) את הופעתו הפומבית הראשונה בפני קהל מאז 2008, כשיצא בפני המונים באיצטדיון "א-ראיה" שברובע דאחיה בביירות בירת לבנון, לרגל חג ה"עאשורה" השיעי החל היום. "כל כך רציתי להיות ביניכם לכמה דקות, אמר לקהל. "ככה איפשרו לי אנשי האבטחה של חיזבאללה. אני בכלל רוצה להיות ביניכם תמיד כדי שהעולם ישמע אותנו".

לאחר כמה דקות עזב נסראללה את האיצטדיון, ועל מסכי הטלוויזיה שודר נאום מוקלט שלו, בו חזר על איומיו המוכרים כלפי ישראל: "האיום המרכזי הוא האיום הישראלי, אך מי שמגנים על לבנון הם העם, הצבא וחיזבאללה. המסר שלנו לכל מי שזומם נגדנו מזימות או ממתין לשינוי בלבנון - ה'התנגדות' (חיזבאללה - נ.י) תמשיך ותגדל. נמשיך לדבוק בדרך ההתנגדות. כוחנו רק הולך וגדל מדי יום ביומו. אנו מתאמנים יותר, אנו מתחזקים, יש לנו יותר נשק".

"המזימות נגד ההתנגדות לא יישאו פירות, משום שחיזבאללה יגן עליה בדמו", הוסיף. "תנועת ההתנגדות הלבנונית נאמנה לעקרונותיה כבר 28 שנה והיא התופעה הטהורה ביותר בעולם המוסלמי. לכן, אף מזימה לא הצליחה מעולם להחליש את לוחמיה". עוד הוסיף: "איננו מבקשים דבר בתמורה למלחמת הקודש שלנו, והתמורה היחידה שלנו תתקבל מאללה. איננו מבקשים תפקידים בממשלה, ואם אנחנו מרימים את נשקנו, אין זה אלא משום שאללה ביקש מאיתנו לעשות כן. לא ניסוג מאדמתנו הקדושה וניתן אותה בידי הכובשים. אללה הורה לנו לא להיות מושפלים ולאפשר לאויב להציב את רגלו על אדמתנו".

עוד בנושא חיזבאללה:
חיזבאללה מתנער מהפיצוץ בדרום לבנון: "כוחות הביטחון יחקרו"
"חיזבאללה חשף ועצר רשת של מרגלים מה-CIA"
דיווח: חיזבאללה מגייס מילואים למלחמה עם ישראל
אחרי נפילת אסד - מה יעלה בגורל חיזבאללה?

חסן נסראללה בהופעה פומבית נדירה באיצטדיון בביירות, 6 בדצמבר 2011. רויטרס
ההמונים באיצטדיון מקיפים את נסראללה באהבה, היום בביירות/רויטרס

בשנים האחרונות מסתתר מזכ"ל חיזבאללה, לפי ההערכות, בבונקר תת קרקעי, וממעט להופיע בציבור, מחשש שיחוסל על ידי ישראל. ככל הידוע, לאחרונה הופיע באופן גלוי בשנת 2008, עם השלמת עסקת השבויים שבה שוחרר בין היתר סמיר קונטאר, תמורת גופותיהם של החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב. מאז, גם נאומיו הציבוריים הוקלטו במקום סגור ושודרו בווידאו.

"ה-CIA הפך לזרוע של המוסד"

קטע נרחה מנאומו הקדיש נסראללה למתקפה על ישראל ועל ארצות הברית. "הגוזלים הגדולים ביותר של כל מה שטוב אצלנו הם האמריקאים והישראלים", אמר. "העם הלבנוני חייב להבין זאת ולא ללכת שולל אחר האמריקאים. הם מנסים להציג את עצמם כמגני החירות והדמוקרטיה, אלא שכל הדיקטטורות שנפלו זכו לתמיכתה של ארה"ב. אבל מה שמוכיח יותר מכל את אופיו השטני של הממשל האמריקאי הוא שהוא מתנער מכל בעלות בריתו. הממשל הזה חייב להבין שהוא האויב". עוד הוסיף: "ארה"ב היא זו שכובשת את פלסטין והיא זו שנושאת באחריות - עוד לפני ישראל - על מעצרם של אלפי פלסטינים בכלא. האויב הוא הממשל האמריקאי והתנהגותו באזור".

בדבריו לעג נסראללה לעג לארה"ב, בעקבות הפרסומים האחרונים על כך שחיזבאללה הצליח לחשוף "חפרפרת" שפעלה מטעמה בתוך הארגון: "ה-CIA הפך מארגון מודיעין ותיק וגדול לזרוע של המוסד הישראלי בלבנון. גוף המודיעין האמריקאי הפך לגוף קטן אצל המודיעין הישראלי". עוד הזהיר נסראללה מפני "ייהוד" ירושלים על ידי ישראל ומפני "ניסיון ישראלי לנצל את המצב כדי לפגוע בקודשי האיסלם".

בהתייחסו לתמורות האחרונות בעוללם הערבי, אמר נסראללה כי "כל חילופי שלטון במצרים יכניס את ישראל למשבר קיומי והיסטורי. זהו האתגר שיעמוד בפני הגורמים הפוליטים שינצחו בבחירות במצרים. אני מאד מקווה שהעמים הערבים לא ילכו שולל אחרי ההתחסדות האמריקאית, ולאחר שיעברו את המבחן שבפניו הם עומדים - שישובו למקומם הטבעי בהתנגדות לארה"ב".

בעניין המשבר בסוריה אמר נסראללה כי עמדתו מאז היום הראשון הייתה ברורה ולא השתנתה: "אנו בעד רפורמה בסוריה, אנו עומדים לצד המשטר ה'מתנגד'. יש כאלה שאינם רוצים רפורמות או דיאלוג בסוריה, אלא להרוס את סוריה. יש מי שרוצה לפצות על תבוסתו בעירק, בעיקר משום שסוריה נטלה חלק בניצחון הגדול בעירק".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully