וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיזבאללה חשף ועצר רשת של מרגלים מה-CIA"

ניר יהב

21.11.2011 / 15:42

לפי דיווחי כלי תקשורת בארה"ב, יכולתה המבצעית של סוכנות הביון האמריקאית בלבנון נפגעה קשות בעקבות חשיפת יותר מ-12 סוכנים שאספו מידע על חיזבאללה ועל אירן. חשש: הם יוצאו להורג

מבוכה ל-CIA: מרגלים של סוכנות הביון האמריקאית נחשפו ונעצרו על ידי חיזבאללה - כך דיווחו היום (שני) כמה כלי תקשורת בארצות הברית, בהם העיתון "לוס אנג'לס טיימס", סוכנות הידיעות AP ורשת ABC. על פי הדיווחים, הסוכנים פעלו בתוך שורות הארגון השיעי, אולם למרות שהוזהרו על ידי מפעיליהם ב-CIA, הם נחשפו ונתפסו במהלך ששת החודשים האחרונים. יכולתה המבצעית של הסוכנות בלבנון, נטען, נפגעה באופן משמעותי בעקבות לכידת הסוכנים. על פי ה"לוס אנג'לס טיימס", נציגות ה-CIA בביירות "יצאה לחלוטין מכלל פעולה" בעקבות החשיפות.

לא צוין מספרם המדויק של הסוכנים שנחשפו, אך לפי דיווח ABC, המבוסס על מספר מקורות בכירים, מדובר ב"יותר מ-12", שפעלו במסגרת שתי רשתות נפרדות. המרגלים, לפי הדיווח, עסקו באיסוף מידע על חיזבאללה וגם על אירן, תמורת תשלום שקיבלו מסוכני CIA. עוד נטען בדיווח הרשת, כי גורמים ב-CIA חוששים שלאחר חשיפתם, יוצאו המרגלים להורג, וייתכן אף שכבר הוצאו להורג.

הגילוי אינו מפתיע לחלוטין, שכן כבר בחודש יוני השנה הזהיר מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בנאום טלוויזיוני, כי ארגונו הצליח לעלות על עקבותיהם של שני סוכני CIA שחדרו לשורות הארגון - שמוגדר בארה"ב ארגון טרור. אותם סוכנים, לטענת נסראללה, פעלו מטעם ה-CIA, אך בשירות המוסד הישראלי.

"ריגול זה עסק מסוכן"

שגרירות ארה"ב בלבנון הכחישה את הדיווחים, אולם בכירים המקורבים לנושא אישרו בשיחה עם AP את הפרטים - ואמרו כי "הדבר קרה", וכי "המצב רק הולך ומחמיר". בראיון ל-ABC אמר גורם אמריקאי בכיר, בהתייחסו לפרשה, כי "ריגול זה עסק מסוכן. סיכונים רבים מובילים להישגים רבים, אך לפעמים הם גורמים לעיכובים".

חיזבאללה כבר התפאר בעבר כמה פעמים בחשיפת רשתות ריגול בשורותיו, אותן ייחס למוסד. ביוני האחרון טען הארגון כי עצר פעילים בארגון החשודים בריגול למען ישראל. כחודש לפני כן טען הארגון כי איש דת לבנוני חשוד בריגול למען ישראל. בסוף השנה שעברה טען הארגון כי חשף ציוד ריגול ישראלי, בהמשך לדיווחים מהשנים 2008-2009, במהלכן הודיע כי חשף שלוש רשתות ריגול שונות שפעלו בשירות ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully