וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד בלבנון: משתפי פעולה שתלו את ציוד הריגול

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.12.2010 / 9:23

נמשכת הסערה בלבנון סביב הטענות לחשיפת ציוד ריגול ישראלי שהותקן במדינה. "המערכת נועדה לסייע בקביעת יעדים עבור מטוסי חיל האוויר הישראלי"

בלבנון בודקים אפשרות כי משתפי פעולה לבנונים הם אלה שסייעו לישראל והתקינו את מערכות הריגול באזור הרי סנין ובארוכ – כך דיווח הבוקר (שישי) העיתון הלבנוני "א-נהאר". המערכות, שנחשפו שלשום על ידי צבא לבנון, הוצבו כאמור באזורים הרריים גבוהים מאוד והם כיסו אזורים נרחבים באזור הבקעה הלבנונית, דרום לבנון וגבול לבנון-סוריה. על פי הדיווח, המערכות הוסוו בצורה כה טובה בשטח שקשה להעריך מתי הם הותקנו.

העיתון הלבנוני "א-ספיר" דיווח כי הדרך שבה הם הותקנו מוכיחה כי הדבר נעשה על ידי מומחים טכנים. "המערכות הועברו למשרד ההגנה, שם בוחן אותן צוות טכני מיוחד", נמסר. "הצוות יבדוק כיצד המערכות פעלו ואילו מידע ותמונות הן שיגרו (לישראל – נ.י)". העיתון דיווח עוד כי הליך הבדיקה יארך זמן רב.

גורמי ביטחון לבנונים סיפרו לעיתון עוד כי המערכות שהתגלו "מבצעות מספר משימות בו בזמן: לצלם את כל מה שזז באזור, לסייע בקביעת יעדים עבור מטוסי חיל האוויר, וכן להאזין לכל הטלפונים במרחב". עוד דווח כי הסוללות שנמצאו במערכות הריגול מוכיחות כי הן נועדו לפעול "זמן רב מאוד".

חשיפת מערכות הריגול בלבנון זוכה להתעניינות תקשורתית נרחבת בלבנון. העיתון "א-ספיר" העלה היום מספר שאלות שיש לקבל עליהן תשובות בכל הנוגע לנושא: "כיצד המערכות הותקנו במעלה ההר? האם הישראלים ביצעו זאת בעצמם או שהסתייעו במשתפי פעולה? ממתי המערכות פועלות ומהי מידת הנזק שנגרמה לביטחון הלאומי של לבנון? האם קיימות עוד מערכות מסוג זה בלבנון?".

בצילומים שפירסם אתמול צבא לבנון, נראה מכשיר הנושא כיתובים בעברית, ולטענת צבא לבנון מדובר במערכת הריגול שאותר אמש בהרי סנין, סמוך לביירות. על המכשיר הנראה בתצלום מופיעים הכיתובים: "מיני ענן", "Beam Systems Israel LTD", וכן "מס' קט' ח"א". נשיא לבנון, מישל סלימאן, קרא הלילה להגיש תלונה נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם בגין "מתקני הריגול" שנתפסו בשטח לבנון. לדבריו, הריגול הישראלי "הוא הפרה ברורה של החלטה 1701".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully