וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "לכדנו מרגלים של ה-CIA בשירות ישראל"

מזכ”ל חיזבאללה הכריז כי 3 מרגלים נלכדו על ידי ארגונו, שניים מהם גוייסו על ידי סוכנות הביון האמריקאית. לטענתו, המרגלים לא נחשפו למידע רגיש. שגרירות ארה”ב: ”האשמות חלולות”

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר אמש (שישי) שארגונו לכד שלושה מרגלים שחדרו לארגון, שניים מהם גוייסו על ידי סוכנות הביון האמריקאית, ה-CIA. לטענת נסראללה, המרגלים לא היוו איום משמעותי על ארגון חיזבאללה או על יכולותיו הצבאיות. לא נמסר מי גייס את המרגל השלישי. ככל הנראה מדובר בהתייחסותו של נסראללה לפרסומים בסוף השבוע שעבר על מספר פעילי חיזבאללה שנעצרו בחשד לשיתוף פעולה עם ישראל.

נסראללה נשא נאום טלוויזיוני ממקום מחבואו ואמר כי "אף אחד משלושת המרגלים שנתפסו לא שייך למנהיגות הבכירה בחיזבאללה. הם לא היו בתפקיד בעל אחריות רגישה". לדבריו, "זה בלתי אפשרי לגעת בתשתית הצבאית והביטחונית של הארגון, וביכולתו להתעמת".

נסראללה הוסיף והדגיש כי "ברשותו של אף אחד מהמרגלים שנתפסו אין מידע רגיש שיכול לפגוע במבנה הארגון". הוא האשים בנאומו את ארגון הביון האמריקאי בכך שגייס את המרגלים "בשירות ישראל", ואמר כי "הישראלים נכשלו בנסיונם לחדור לארגון חיזבאללה, אז הם פנו ל-CIA לעזרה". עוד טען נסראללה כי סוכני ה-CIA אשר גייסו את המרגלים היו בעלי הגנה דיפלומטית משגרירות ארצות הברית בביירות.

עוד בנושא חיזבאללה:
דיווח: פעילי חיזבאללה חשודים בריגול למען ישראל
ממשלה בלבנון בהובלת חיזבאללה: ”למען המולדת”
האם חיזבאללה מתערב במהומות האזרחים בסוריה?

"דבריו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לפיהם ארגון הביון האמריקאי החדיר לארגונו שלושה מרגלים הם 'האשמות חלולות'", כך הגיב דובר שגרירות ארה"ב בביירות לנאומו של נסראללה. בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית אמר הדובר כי "אלו אותם הסוגים של ההאשמות החלולות שאנחנו שומעים שוב ושוב מכיוון חיזבאללה". לדבריו, "אין כל בסיס להאשמות הללו".

לוחמי חיזבאללה, לבנון. Hussein Malla, AP
"זה בלתי אפשרי לגעת בתשתית הצבאית והביטחונית של הארגון, וביכולתו להתעמת"/AP, Hussein Malla

נסראללה התייחס גם לאירועים בסוריה ואמר כי הקריאות להפלת משטרו של הנשיא, בשאר אסד, הן שירות גדול עבור ארצות הברית וישראל. "סוריה היא היחידה שעומדת מול ישראל והאמריקאים בניוסיונותיהם לחסל את הסוגייה הפלסטינית" אמר נסראללה.

כאמור, בסוף השבוע האחרון דיווח אתר החדשות הלבנוני NOWLEBANON כי נעצרו מספר פעילי חיזבאללה על ידי כוחות הביטחון הלבנונים בחשד ששיתפו פעולה עם ישראל. הדיווח הסתמך על גורמים בכירים בארגון הלבנוני. על פי הדיווח, אחד העצורים הוא קרוב משפחה של גורם בכיר מאד בחיזבאללה ועצור נוסף הוא איש דת. בחיזבאללה טרם הגיבו לדיווח.

לפני כחודש עצר צבא לבנון איש דת לבנוני בכיר מאד בחשד לריגול עבור המודיעין הישראלי. על פי הדיווח, איש הדת, שכיהן כמזכ"ל 'המועצה האיסלמית הערבית' ומתגורר בצור, נעצר והועבר לחקירה במשרד ההגנה. גורמי ביטחון בכירים סירבו לומר אם העצור הודה בחשדות נגדו, אולם גורמים אחרים סיפרו כי איש הדת היה נתון למעקב קרוב לשנה לאחר שהתעורר החשד כי הוא משתף פעולה עם המודיעין הישראלי.

(עדכון ראשון: 22:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully