וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה מתנער מהפיצוץ: "כוחות הביטחון יחקרו"

ניר יהב

23.11.2011 / 14:41

חוששים שתתגלה הפרה של החלטה 1701? חבר פרלמנט מטעם חיזבאללה אמר כי עדיף "להימנע מספקולציות" לגבי הפיצוץ הבוקר בכפר בדרום לבנון, שמוערך כי אירע במחסן תחמושת של הארגון

חיזבאללה מפקיד את חקירת הפיצוץ שאירע הבוקר (רביעי) בדרום לבנון בידי מנגנוני הביטחון הרשמיים של המדינה - כך אמר בצהריים חבר הפרלמנט מטעם הארגון השיעי, נוואף מוסאווי, בראיון לרשת הטלוויזיה הלבנונית LBC. מוסאווי, המשמש גם כאחראי על הקשרים הבינלאומיים של חיזבאללה, הבהיר כי הארגון יעשה כל שלאל ידו כדי לסייע למנגנוני הביטחון ו"למנוע ניסיונות לערער את היציבות במדינה".

לפי הדיווחים הראשוניים שפורסמו הבוקר, הפיצוץ רב העוצמה אירע לאחר חצות בין העיירה סדיקין לכפר דיר עמס, כ-12 קילומטרים מצפון לגבול ישראל. לפי הפרסומים בלבנון, בפיצוץ נפגע מחסן נשק של חיזבאללה, והארגון אף סגר בתחילה את האזור סביב המקום ומנע כניסה אליו. אולם מוסאווי סירב לאשר זאת, ואמר כי "חשוב להימנע מספקולציות", וכי "עדיף להמתין לתוצאות החקירה". כשנשאל אם בארגון עצמו חוקרים את האירוע, הסכים להשיב רק כי "המפלגה אחראית, בדרך זו או אחרת, להגן מפני כל איום על מוכנות ההתנגדות ועל בטחונה של לבנון.

פיצוץ בלבנון מחסן נשק חיזבאללה. AP
מחסן שהתפוצץ בביתו של פעיל חיזבאללה בדרום לבנון באוקטובר 2009/AP

מוסאווי התייחס גם לדיווחים האחרונים בדבר חשיפת רשת מרגלים של ה-CIA בשורות הארגון, ואמר כי הוא "מקווה שכולם מבינים שריגול למען המודיעין האמריקני מזיק לביטחונה של לבנון ומהווה בגידה במולדת".

בתוך כך, דיווחו בצהריים כלי תקשורת בלבנון כי גם יוניפי"ל, כוח שמירת השלום של האו"ם בדרום לבנון, יחקור את נסיבות הפיצוץ. גורמים לבנונים דיווחו כי צוות טכני של יוניפי"ל יגיע למקום הפיצוץ על מנת לבדוק אם מדובר בהפרה של החלטה 1701 של מועצת הביטחון, האוסרת על הכנסת נשק לדרום לבנון. דובר יוניפי"ל הכחיש את הדיווח, והבהיר כי יוניפי"ל נמצא בקשר עם צבא לבנון כדי לקבל פרטים על הפיצוץ.

בשנים האחרונות אירעו כמה מקרים של פיצוצים במחסנים של חיזבאללה בדרום לבנון. בעקבות פיצוץ כזה ביולי 2009 בכפר חירבת סאלם, אף נפוצו דיווחים כי הוא אירע במחסן נשק כימי. שלושה חודשים לאחר מכן אירע פיצוץ נוסף בביתו של פעיל חיזבאללה בכפר טייר פילאסי, שנחשד גם הוא כמחסן נשק. לפני כשנה, בספטמבר 2010, אירעה סדרת פיצוצים בכפר שהבייה, ככל הנראה במחסני תחמושת.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully