וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מחסן חיזבאללה שהתפוצץ הכיל נשק כימי?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.9.2009 / 9:05

האם חיזבאללה מצטייד בנשק לא קונבנציונלי? עיתון כוויתי טוען כי מחסן הארגון שהתפוצץ בדרום לבנון לפני כחודש וחצי איחסן נשק כימי. על פי הדיווח, לארגון מחסנים כימיים נוספים

תאגיד כאן

(צילום ארכיון: הערוץ הראשון)

מחסן הנשק של חיזבאללה, שהתפוצץ לפני כחודש וחצי בלבנון, הכיל נשק כימי. כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון הכוויתי "א-סיאסה". על פי הדיווח, המסתמך על דו"חות מודיעין אירופים, מחזיק הארגון השיעי מספר מחסנים עם נשק כימי מאז חודש דצמבר 2008 נמצאים ברשות חיזבאללה. המחסנים פרושים באזור בעלבק, בדרך בין דמשק לביירות, בצפון ודרום נהר הליטאני ובעיקר בסמוך לעיר צור.

על פי הדיווח בעיתון, הידוע בהתנגדותו לארגון הלבנוני, החקירה סביב התפוצצות מחסן הנשק ב-14 ביולי בכפר חירבת סלם העלתה כי כתוצאה מהפיצוץ, אירעה דליפה כימית "וזאת למרות שפעילי חיזבאללה אסרו על צבא לבנון ועל כוחות יוניפי"ל להתקרב למקום ב-24 השעות הראשונות לאחר המקרה".

בדיווח נמסר עוד כי פעילי חיזבאללה שהיו בתוך המחסן ובקרבתו בעת הפיצוץ הועברו לבתי חולים בסמוך לצור ונבטייה לאחר שנפגעו מחומרים כימיים. שלושה מהם, כך נמסר, מתו לאחר מכן וזאת בנוסף לשמונה פעילי הארגון שמתו בעת הפיצוץ. מקורות ביטחוניים גרמנים מסרו לעיתון כי החזקת נשק כימי על ידי הארגון מוכיחה את דבריו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לפיהם ישראל תעמוד בפני שלב חדש במלחמה עם ארגונו.

אתמול דיווח העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, כי אירן הציעה ללבנון לחמש את צבאה. בדיווח נכתב כי שגרירות אירן בביירות פנתה לראשונה למפקדת צבא לבנון ושאלה מהם צורכי החימוש שלו. על פי הדיווח, מפקדת צבא לבנון העבירה בתגובה תשובה מפורטת, שבה התמקדה בצורכי ההגנה האווירית שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully